کد مطلب: ۴۴۲۴۵۹

واکنش بازار جهانی نفت به سخنان زنگنه

واکنش بازار جهانی نفت به سخنان زنگنه

پنج‌شنبه شب، در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار جزئیات توافق کاهش تولید اوپک پلاس هستند، قیمت نفت آمریکا با از دست دادن سود ۱۲ درصدی خود، ۹ درصد هم سقوط کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پنج‌شنبه شب، در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار جزئیات توافق کاهش تولید اوپک پلاس هستند، قیمت نفت آمریکا با از دست دادن سود ۱۲ درصدی خود، ۹ درصد هم سقوط کرد.

دیدار اضطراری اوپک پلاس که از ساعت ۱۸:۴۵ امروز آغاز شده است، هنوز ادامه دارد.

به نوشته سی‌ان بی سی، قیمت‌های نفت پس از آن سقوط کردند که بیژن زنگنه، وزیر انرژی ایران گفت که این گروه تولید خود را در ماه می و ژوئن ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و از ماه جولای تا آخر امسال این کاهش تولید را به ۸ میلیون بشکه در روز خواهد رساند و از آغاز ۲۰۲۱ کاهش تولید خود را به ۶ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

ژورنار تونهاگن، رئیس بخش بازار در شرکت رایستاد انرژی، می‌گوید: هرچند کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه‌ای در کوتاه‌مدت به بازارها کمک می‌کند که انبارهای نفت جهان پر نشوند، اما برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ناامیدکننده است، چراکه آنها همچنان نگران حجم نفت مازاد در بازار هستند.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا تا ساعت ۲۴ پنج‌شنبه ۹.۲۹ درصد یا ۲.۳۳ دلار سقوط کرد و در ۲۲.۷۶ دلار بسته شد. این در حالی است که این شاخص بیش از ۱۲ درصد جهش کرده بود و به ۲۸.۳۶ دلار رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت ۴.۱۴ درصد سقوط کرد و در ۳۱.۴۸ دلار بسته شد. این شاخص هم امروز تا ۳۶.۴۰ دلار بالا رفته بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.