کد مطلب: ۳۹۵۱۵۶

واکنش بازار نفت به حمله پهبادی یمن / طلای سیاه ۵۹ دلار شد

واکنش بازار نفت به حمله پهبادی یمن / طلای سیاه 59 دلار شد

پس از حمله پهبادی یمن به یکی از تاسیسات مهم نفتی شرکت آرامکوی عربستان سعودی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

پس از حمله پهبادی یمن به یکی از تاسیسات مهم نفتی شرکت آرامکوی عربستان سعودی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت با 45 سنت افزایش به 59.09 دلار رسید و همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.7 درصد رشد با قیمت 55.26 دلار معامله شد.

علی‌رغم افزایش تنش‌ها در منطقه، همچنان نگرانی از وقوع رکود اقتصادی و چشم‌اندازها از تقاضا برای نفت، قیمت‌ها در صنعت انرژی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه‌اش چشم‌انداز خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2019 را 40 هزار بشکه در روز کاهش داد. بر اساس این گزارش تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی 1.10 میلیون بشکه در روز است.

از سوی دیگر، علی‌رغم تشدید نگرانی‌ها از وقوع رکود در ایالات متحده، دونالد ترامپ همچنان از شرایط فوق‌العاده خوب اقتصاد آمریکا سخن می‌گوید و اصرار می‌کند که جنگ تجاری هیچ آسیبی به ایالات متحده نمی‌رساند.

از دیگر اخباری که می‌تواند قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد، تعداد سکوهای فعال نفتی در آمریکاست که بر اساس گزارش‌ها برای اولین بار پس از هفت هفته افزایش یافته است.

شرکت نفت و گاز بیکر هیوز در آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در هفته منتهی به 16 آگوست تعداد دسکوهای نفتی در آمریکا به 770 سکو رسیده که این بالاترین سطح از ابتدای آپریل رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.