کد مطلب: ۶۲۱۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بورسی‌ها به خبر خوب خاندوزی

اولین واکنش بورسی‌ها به خبر خوب خاندوزی

پس از گفتگوی تلویزیونی شب گذشته رئیس جمهور، وزیر اقتصاد توییتی با موضوع اجرای مصوبات اقتصادی زد. فعالان بازار سرمایه نسبت به این توییت واکنش نشان دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی خود موضوع بورس اشاره کرد.

او می‌گوید: «از همان هفته اول در دولت اعلام کردم بورس نباید قلک تامین مالی دولت باشد. دوم اینکه صندوق‌های تثبیت و توسعه را در بورس، به نحوی به عنوان پشتیبانی سهامداران خرد قرار دهیم این کار را دنبال کردیم. تیم اقتصادی به نتایجی ر سیدند که وزیر اقتصاد قرار شد تصمیمات و مصوبات این جلسات را به عنوان راهکارهای برون رفت مشکلات در بازار بورس برای تقویت بازار بورس به مردم اطلاع رسانی کنند.»

چر از راهکار استفاده نشد؟

اغلب فعالین بازار سرمایه به توییت خاندوزی واکنش نشان دادند. پیام الیاس کردی، کارشناس بازارهای مالی نوشت: «جناب خاندوزی کاش بدانید اقتصاد مثل تولد جای سورپرایز کردن (ببخشید شگفتانه) نیست! صحبتی هست از ماه ها پیش باید اعلام میکردید و به بازار فرصت پیشبینی میدادید. این کارها مارو یاد جناب آشنا و توییت دست نگه دارید معروف میندازه!»

مهدی ساسانی نوشت: «جناب خاندوزی قبلا یک شورای عالی بورس بود هفتگی جلسه برگزار میکرد. خواستم یاداوری کنم شما وزیر اقتصاد این مملکت هستید اما ۴ ماه است حتی یک جلسه شورای عالی بورس برگزار نکردید. قرار بود بازار سرمایه در اولویتهای اول دولت باشد. اما گویا فقط شعار بود!!!»

برزو حق‌شناس نوشت: «آقای وزیر یه مصوبه ده بندی رو هنوز به کمسیون تلفیق نرسوندین برادر من بعد مصوبه جدید تصویب میکنید. به لاکپشت بسته بودیدش الان باید میرسید»

«جناب خاندوزی اگر راهکار میدانستید و بلد بودین تا الان چرا استفاده نکردین!!!!»

دیگر کاربران نوشتند: « شغل ما بازار سرمایست تنها منبع درآمد ما، بازارسرمایه نیاز به سرمایه گذار دارد. سرمایه گذار نیاز به ثبات اقتصادی دارد. اقتصاد نیاز به سوپرایز شدن ندارد. به تقدیر خواست الهی مسئولیت حفاظت از این حق‌الناس امروز به گردن شماست»

«این جمله واقعا ترسناک بود. این نشانه بی برنامه بودن دولت هست. شما هدفتون نامشخص هست مسیر هم نامشخص هست. با توافق یا بدون توافق این دولت اقتصاد کشور را ویران خواهد کرد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درعرض ۱۰ دیقه شاخص ۱۲۰۷رسوندن به ۱۲۲۰ تا آخر امروز فکر کنم ۱۳۰۰ بعد هفته بعد شنبه یکشنبه ۱۵۰۰ دریغ از جبران شدن یه ذره از ضررامون

    • ناشناس

      من هم 40درصد ضرر کردم

  • حسین

    تجارت نیوز ناامید

  • ناشناس

    یکساله که دران طرح تصویب میکنن در حمایت از بورس ولی اجراش که نمیکنن هیچ ، از اونور دست میبرن توی سود شرکت ها و سودشون رو میبلعن و از طرف دیگه به بهانه همین کاهش سود ، با ربات ها قیمت سهم رو میارن پایین…شرم و حیای گربه نسبت به در باز دیزی از شما بیشتره … سهم 9000تومنی که نسبت به 2 سال پیش سودسازیش 10 برابر شده ، چطور قیمتش شده 1000 تومن؟
    کجای دنیا با افزایش نجومی سودسازی قیمت سهم یک نهم میشه؟

  • ناشناس

    ارزش کل بورسمون به بالای 700 شرکت شده 190 میلیارد دلاردر حالی که اگر بخوایم فقط 10 تا از شرکت های شاخص ساز رو با این همه ملک و دارائی از نو بسازیم باید بالای 200 میلیارد دلار هزینه کنیماین حقوقی های مرتبط با دولت و نهاد های خاص هستند که بخاطر اینکه سرمایه ملت رو به جیب مبارک ببرن ، تا حدی بازار رو نابود کردن که شبیه به یک تهدیگ جزغاله شده

  • ناشناس

    اینا همش ساختگی اگه یکماه بازار اینطوری بود بعد بیاین صحبت کنید اینا میخواین سهامی که خرید کردن بفروشن

  • ناشناس

    تمام سهام بزرگ را دارن میفروشن به مردم که فقط مالیات و عوارض را زیاد کنند . ربزش سهام بزرگ تازه شروع شده و هر مثبتی باعث خروج ببشتر پول از سهام بزرگ میشه . خودی ها دارن زودتر سهم بزرگ را میفروشن بعدش نوبت فروش حقوقی هاست .

  • ناشناس

    قبلا چوپان دروغگو داشتیم. حالا رسیدیم به دکتر دروغگو! رشد 8 در صدی یعنی همین.

  • محمد

    چهار تا سهم شاخص ساز دستوری سبز کردن بقیه همه منفی اصلا خریدار و تقاضا نداره بخدا خیلی بدبختیم. بمیرم از راحت شم.

  • روح الله

    باحمد خداوند رزاق و باسط الرزق فرمود شما خیر را بر زبان جاری کنید تا آن ( خیر ) را برایتان ایجاد نمایم .

  • ناشناس

    ملت عزیز آگاه باشید؛ برجام و بودجه ، ……. کل بهانه هست هدف دولت فقط تامین بودجش هست از ما ملت و بورس شده صندوق تامین اعتبار دولت.
    یک روز به بهانه فلان بورس سبز شد ملت که خرید کردند تا یک هفته قرمز .
    دولت دارد فقط نوسان می گیرد و از دولت روحانی بدتر و بی رحم تر .
    فقط بایست با بورس و هر کجا دولت پاش هست واسه سرمایه گذاری فرار کنیم.