کد مطلب: ۳۴۰۶۱۸

واکنش تند نوبخت به استعفای وزیر بهداشت

واکنش تند نوبخت به استعفای وزیر بهداشت

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران صحبت‌هایی را مطرح کرد. صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید. *تا جایی که اطلاع دارم کمیسیون‌های اصلی و مرتبط با بودجه کلیات لایحه بودجه 98 را تصویب کردند. *در حال دفاع از بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران صحبت‌هایی را مطرح کرد. صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

*تا جایی که اطلاع دارم کمیسیون‌های اصلی و مرتبط با بودجه کلیات لایحه بودجه 98 را تصویب کردند.

*در حال دفاع از بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی منابع عمومی، در کمیسیون‌های مجلس هستیم و امیدوارم تا اواخر بهمن بودجه را به پایان برسانیم.

*دولت به فرصتی هم برای تنظیم آئین نامه‌های بودجه نیاز دارد و مجلس محترم به این مهم توجه می کند و تا پایان امسال بودجه را به اتمام خواهد رساند.

*بیش از ۳۳۰ ردیف در دیگر ردیف و فصول بودجه ادغام شد و تلاش داریم برای سال آینده با تقلیل ۴۰ ردیف، شفاف کردن اعتبارات جاری و هزینه‌های تملک دارایی را در نظر بگیریم.

*با دو مشکل در رابطه با حقوق بازنشستگان تا اینجای کار مواجه هستیم و دستگاه‌ها نتوانستند اموال مازاد را برای تامین به فروش برسانند.

*سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی دستگاه‌ها اقدام به استفاده از سرجمع اعتبار خود دستگاه‌ها کرد.

*همواره در پایان سال تخصیص بودجه دستگاه‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهیم.

*اقدامی که برای وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم برای وزارت بهداشت قابل اجرا نبود و نمی‌توانستیم از همان ردیف هایی که برداشت کردیم برای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز برداشت کنیم.

*تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های وزارت بهداشت اختصاص یافت و با وجود آنکه این ردیف‌ها را کامل پرداخت کردیم مجبور شدیم ۵۰۰ میلیون یورو با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی برای بدهی دارویی وزارت بهداشت اختصاص دهیم.

*وزارت بهداشت تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبار طرح‌های عمرانی را علی الحساب برای بدهی دارو دریافت کرده است.

*در ابتدای سال برای آنکه طرح سلامت به مشکل بر نخورد و وزیر بهداشت دچار استرس نشود، منابع را با توافق به وزیر بهداشت ارائه دادیم تا بر اساس آن منابع برنامه‌ریزی کند.

*متعهد هستیم تا تمام منابع را برای وزارت بهداشت تامین کنیم.

*سوال من این است ربان‌هایی که هر پنجشنبه به عنوان افتتاح بیمارستان پاره می‌شود، از کجا تامین می‌شود؟

*افتتاح‌ها نتیجه همراهی سازمان مدیریت است، وزارت بهداشت باید ۳ هزار میلیارد هزینه های علی الحساب را که متعلق به هزینه های عمرانی است، برگرداند.

*دولت هزینه‌های آموزش و اشتغال هم دارد، کشور دچار دشواری است و باید همه مشکلات و مسائل را برطرف کنیم.

*همین الان ۳ هزار میلیارد تومان برای گندمکاران اختصاص دادیم. اینکه بخشی صرفاً مطالبه بودجه کند درست نیست و نباید از نظر سیاسی ناراحتی‌های وزیر را پیگیری کرد.

*بیمه سلامت هم که در اختیار وزارت کار بود، از آن وزارتخانه منفک شد و به وزارت بهداشت پیوست. اینکه مسائل را صرفاً با هزینه کردن حل کنیم هر شخصی می‌تواند انجام دهد.

*چطور مشکل بازنشستگان دیگر ارگان‌ها حل شد و مشکل بازنشستگان وزارت بهداشت حل نشد؟ آیا ما تفاوتی میان آنها قائل هستیم؟

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.