کد مطلب: ۵۴۴۳۱۹

دژپسند بیان کرد:

۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌ دولت، آماده واگذاری به بخش خصوصی

۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌ دولت، آماده واگذاری به بخش خصوصی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی دولت برای واگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به بخش خصوصی در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز گزارشی از عملکرد وزارت اقتصاد در حوزه‌های مختلف که مربوط به اجرای سیاست‌های کلی اصلی ۴۴ قانون اساسی درخصوص بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی بود ارائه شد. همچنین برنامه‌هایی که امسال در راستای تحقق شعار سال، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها در دستور کار داشته‌ایم را ارائه کردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در سال گذشته توانستیم گام‌های بلندی در جهت بهبود فضای کسب و کار برداریم، عمدتا در این حوزه نتیجه کار ما به بخش خصوصی مربوط می‌شود، اخیرا سه اتاق بازرگانی، تعاونی و اصناف طی نامه‌ای از عملکرد سال گذشته وزارت اقتصاد ابراز رضایت کردند. گام‌های بزرگی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی برداشته شد.

دژپسند ادامه داد: یکی از راهکارهایی که در این مسیر به ما کمک کرد، اصلاح ماده ۱ و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی بود چرا که ضمانت اجرایی به هیات مقررات‌زدایی برای انجام این کار داده شد.

وی افزود: بخشی از برنامه ما برای تسهیل کسب و کار در دست اجرا و بخشی دیگر، مربوط به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع قانونی همانند دولت، شورای هماهنگی اقتصادی و هیات مقررات‌زدایی است که برخی از آنها را در حوزه گمرک و مالیات گرفتیم و بخشی از آن در دستور کار شورای هماهنگی اقتصادی بوده و در حال انجام است.

دژپسند ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی، ۲۷ هزار میلیارد تومان آگهی فروش در مرحله عرضه شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی در اختیار دارد که باید مشتری و تقاضا برای آن وجود داشته باشد، بنابراین برنامه ما این است که برای شش ماه اول سال، به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی که در فهرست واگذاری قرار دارند، آماده عرضه شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.