کد مطلب: ۵۹۷۷۲۹

واگذاری ۹ میلیون مترمربع از زمین‌های بنیاد مستضعفان برای اجرای نهضت ملی مسکن

واگذاری ۹ میلیون مترمربع از زمین‌های بنیاد مستضعفان برای اجرای نهضت ملی مسکن

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات تفاهم‌نامه امضا شده میان این بنیاد و وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عصر امروز در حاشیه دومین جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن امضا شد.

سید پرویز فتاح پس از امضای این تفاهم نامه در تشریح جزییات آن اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در چارچوب نهضت ملی تولید مسکن با تخصیص اعتباری معادل ۲۵۰۰ میلیارد تومان که شامل تخصیص ۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض به هر واحد مسکونی است، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های بهزیستی دارای ۲ معلول و بالاتر احداث می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در دیگر موارد تصریح شده در این تفاهم‌نامه مقرر شد تا بنیاد مستضعفان ۹ میلیون متر مربع از زمین‌های در اختیار خود را به صورت رایگان و در ۳۱ نقطه از کشور با هدف احداث مسکن برای دهک‌های پایین به دولت واگذار کند.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد مستضعفان در این تفاهم‌نامه متعهد شد تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ساختمانی خود، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های ۱، ۲ و ۳ را در طول ۴ سال احداث کند.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ما در مراحل بعد نیز آمادگی داریم تا در صورت اعلام نیاز دولت، زمین‌های دیگری را که در اختیار داریم، پای کار اجرای این قانون بیاوریم.

فتاح با بیان اینکه تمام این موارد با کسب مجوز و در راستای عنایات مقام معظم رهبری نسبت به محرومان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در این شرایط سخت با تمام ظرفیت در خدمت مستضعفان خواهد بود و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.