خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۴۴۰۷

واگذاری سهام هپکو به سه بانک

واگذاری سهام هپکو به سه بانک

بخشی از سهام شرکت هپکو که در اختیار دولت بود، به سه بانک مختلف واگذار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات درج شده کدال سازمان بورس سهام باقی‌مانده دولت در هپکو به بانک‌های ملت، صادرات و تجارات واگذار شد.

بر اساس این گزارش با مصوبه هیات دولت مقرر شده بود معادل مبلغ ۴۳۵ هزار میلیارد ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، هپکو و ایران ترانسفو به بانک‌های ملت،صادرات و تجارت واگذار شود که بر این اساس مجموع ۴.۵۲ درصد معادل ۹۵۴,۷۰۹,۶۰۸ سهم هپکو از طریق سازمان خصوصی سازی در این فرآیند به سه بانک ملت، تجارت و صادرات واگذار شد.

از مجموع سهام‌های واگذار شده تعداد ۳۹۶,۸۵۴,۷۲۴ سهم به بانک صادرات، ۱۹۸,۱۰۰,۱۰۲ سهم به بانک ملت و ۳۵۹,۸۶۰,۶۵۵ سهم به بانک تجارت انتقال داده شده است.
پیش از این نیز بخش اعظمی از سهام هپکو به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود.

گفته می‌شود شرکت هپکو پیش از این با ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مواجه بود، در حالی که ارزش سهم آن کمتر از ۲۰۰ میلیارد بود که امروز ارزش آن چهار برابر بدهی‌ شده است، این افزایش در حالی است که هیچ تولیدی در این شرکت صورت نگرفته است.

منبع: فارس

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی بانک دولتی باشه همین هست میان از پول ملت وام میدن بدولت بعد نمیتونن وصول کنن زیان اعلام میکنن و بانک میشه زیان ده و بعد بجایه وصول پولشون با سود از دولت میان هر چی شرکت برشکسته هست رو جایه طلب از دولت میگیرن با این مدیران تحصیلکرده که ما داریم فقط کافیه یکی از اینها رو بفرستیم تو شرکت مایکرو سافت .مطمئن باشید توی یک طرح مدیریتی 4 ساله امریکا رو بزمین میزنن یکی هم نیست بگه بهشون که اگر این شرکت سود ساز بود خود دولت میتونست با سودش بدهی شما ها رو بده

    • ناشناس

      حالا شما ببینید در هر سال این شرکتهای زیانده مانند هپکو هیئت مدیره چقدر در سال پاداش میگیرند ……..

  • رضا.اهر

    به قیمت شن (چن) واگذار شده؟؟

  • کوروش

    سلام بعد از چندین ماه باز شده بنده ۵۰ میلیون تومن سهم ازش دارم اگه تو بانک گذاشته بودم چندین میلیون تومن سود داشتم بدون استرس الانم که باز شده همش صف فروشه و اصلا خریدار ندلره. عزیزمن شاید کسی محتاج پولشه باید چیکار کنه با این بازار. حالا خواب پول و ضرر چندین ماهش پیشکش. خواهشا یک کسی بیاد به داد مردم برسه.