کد مطلب: ۱۴۰۲۴۸

وجود ۸ بیمار مشکوک به تب کنگو در فارس

وجود 8 بیمار مشکوک به تب کنگو در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه بیماری تب کریمه کنگو همه ساله بروز و ظهور داشته است، گفت: طی ماه‌های اخیر تنها هشت بیمار مشکوک به تب کنگو در مراکز درمانی فارس بستری شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر احمدرضا رضازاده در جمع خبرنگاران گفت: طی ماه‌های اخیر تعداد 8 بیمار با علائمی مشکوک به تب کریمه کنگو در نقاط مختلف استان فارس به مراکز درمانی مراجعه کرده و بعضا بستری یا به شیراز ارجاع شده‌اند.

او با بیان اینکه در هر سال بین 10 تا 15 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو، در فارس به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: تمام بیمارستان‌های استان آماده پذیرش افراد مشکوک به این بیماری هستند.

رضازاده با یادآوری اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی با علائم اولیه شبیه سرماخوردگی و تب خونریزی‌دهنده به شکل داخلی یا مخاطی است، گفت: تا زمانیکه جواب آزمایش از انستیتو پاستور تهران اعلام نشود، ابتلا قطعی فرد به این بیماری تایید نمی‌شود.

او گفت: بلافاصله بعد از مواجهه مراکز درمانی با این بیماری، نمونه آزمایش تهیه و همزمان درمان هم آغاز می‌شود و با توجه به اینکه دریافت پاسخ حدود یک هفته به‌طول می‌انجامد، کار درمان بدون در نظر گرفتن پاسخ مثبت یا منفی تداوم خواهد داشت.

رضازاده درخصوص فوت بعضی از بیماران مشکوک به تب کنگو در فارس گفت: از کل هشت فرد مشکوک، سه بیمار فوت کرده‌اند که یکی از آنان خانم بارداری بود که جواب آزمایش او منفی اعلام شد.

او ادامه داد: تنها یکی از بیماران با جواب مثبت آزمایشگاهی در بیمارستان شهید فقیهی شیراز فوت کرده و 2 نفر نیز که تست آنها مثبت شده بود، پس از تکمیل درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رضازاده تصریح کرد: بیماری که بر اثر تب کنگو در بیمارستان سعدی فوت کرد، دارای بیماری زمینه‌ای (کلون روده) بوده و خیلی دیر به مرکز درمانی مراجعه کرده بود.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: هم‌اینک یک بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در بیمارستان نمازی بستری است که آزمایش او به تهران ارسال شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.