کد مطلب: ۱۹۸۲۰۶

ورود اتحادیه ناشران به موضوع عرضه کتاب با تخفیف‌های غیرمتعارف

ورود اتحادیه ناشران به موضوع عرضه کتاب با تخفیف‌های غیرمتعارف

در پی فراگیر شدن موضوع عرضه کتاب با تخفیف‌های غیرمتعارف توسط برخی ناشران، سرانجام اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تصمیم گرفت آئین‌نامه‌ای را با هدف ضابطه‌مند کردن این مسئله تدوین کند.

جلسه هفتگی هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران (جلسه شماره ۱۴۰) روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۹۶ با حضور قریب به اتفاق اعضا تشکیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ابتدای جلسه نامه‌های واصله از اتاق اصناف قرائت و تصمیم‌های مقتضی اخذ شد. یکی از این نامه‌ها، رونوشت نامه رئیس اتاق اصناف تهران به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درخصوص الحاق رسته «کافه کتاب» بود.

در این نامه به پیگیری‌های مکتوب و مکرر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران جهت قانونمند کردن فعالیت‌های اینگونه واحدها اشاره و تأکید و درخواست شده که اقدام شایسته را انجام دهند.

بر پایه همین گزارش، در جلسه مذکور نامه جمع کثیری از اعضای صنف با موضوع اعتراض به عملکرد وزارت دارایی درخصوص الزام ناشران به ارائه گزارش فصلی و ارزش افزوده قرائت و بررسی شد.

با توجه اینکه این موضوع پیش از این از سوی رئیس هیئت مدیره و در جلسات مشترک با وزیر اقتصاد و امور دارایی و معاونان وی مطرح شده بود، مقرر شد پس از دریافت نتیجه مطلوب موضوع به همکاران اطلاع رسانی شود.

مسئله عرضه کتاب با تخفیف‌های غیرمتعارف توسط برخی ناشران، موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد. با توجه به اینکه در قوانین موجود، ارائه کالا با تخفیف بالا نیازمند اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی است و فروش با تخفیف زیاد و بی‌ضابطه به روند بازار آسیب می‌رساند، مقرر شد با تشکیل کارگروهی از صاحب‌نظران، برای ایجاد ضابطه در شیوه ارائه تخفیف‌های فروش در مکان‌های حقیقی و الکترونیک، تصمیم‌های مناسب اخذ و آئین‌نامه مربوط تدوین شود.

مطابق همین گزارش، در این جلسه همچنین گزارشی از مسائل شورای برنامه ریزی و اجرایی صنفی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح شد و در خصوص آن بحث و مذاکراتی به عمل آمد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.