کد مطلب: ۶۶۸۶۵۱

ورود ۵۰ اتوبوس کارکرده اروپایی به کشور

ورود ۵۰ اتوبوس کارکرده اروپایی به کشور

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده از اوپا وارد شده که در حال تعمیرات اولیه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شفیعی گفت: در این میان اتوبوس‌های تک کابین، دو کابین و دو طبقه به چشم می‌خورد که پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها دو طبقه خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهردار تهران از ورود اتوبوس‌های کارکرده تولید اروپا خبر داد و گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد شده که در حال تعمیرات اولیه است و پس از اخذ مجوز دولت شماره‌گذاری آن انجام خواهد شد.

در این میان اتوبوس‌های تک کابین، دو کابین و دو طبقه به چشم می‌خورد که پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها دو طبقه خواهند بود که این اتوبوس‌ها استاندارد یورو ۴ و حتی یورو ۵ هستند و استاندارد‌های مورد نظر ما را تامین کرده‌اند و قیمت خرید این اتوبوس‌ها از هزینه اورهال اتوبوس‌های فعلی کمتر است.

معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم افزایش ۳۵ درصدی ترافیک شاهد کاهش هشت درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی بودیم.

وی افزود: بحث اصلی ما در قرارگاه حمل و نقل، توسعه اتوبوس است که همانطور که عرض کردم با همکاری وزارت کشور و شهرداری نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال باید ۱۴۰۰ دستگاه اورهال شود که اقدامات در این زمینه انجام شده و حتی بخش خصوصی وارد شده است و این اتوبوس‌ها در صورت نوسازی تفاوت چندانی با اتوبوس‌های جدید نخواهند داشت.

شفیعی با بیان این‌که ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز تا پایان سال وارد ناوگان می‌شود، گفت: یک برنامه ۱۸ ماهه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و ۲۴ میلیون یورو پیش‌بینی شده که اورهال مترو سرعت گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شهرداری چرا اتوبوس های نو و جدید؟نخرید؟؟رفته اتوبوس‌های کهنه و از رده خارج اروپایی‌ها رو خرید،چرا برای مردم ارزش قائل نیستید؟؟