کد مطلب: ۶۴۷۳۵۳

۳ شرکت کشاورزی به زودی وارد بورس می‌شوند

۳ شرکت کشاورزی به زودی وارد بورس می‌شوند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر گفت: تاکنون چهار شرکت کشاورزی ما وارد فرابورس شده‌اند و به زودی سه شرکت دیگر نیز وارد فرابورس می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه امروز بین شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر وابسته به بنیاد شهید و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم، محمدصادق واعظی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر گفت: ما یکی از متنوع‌ترین هلدینگ‌های کشاورزی هستیم که در هفت هلدینگ تولید طیور گوشتی، مرغ تخم‌گذار، دام سبک، دام سنگین، آبزیان، زراعت گلخانه و پشتیبانی لجستیک کشاورزی فعالیت داریم و در راستای تحقق شعار سال و افزایش بهره‌وری زیرمجموعه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت حل مسائل کمک می‌گیریم.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری کوثر اظهار داشت: این شرکت در سال حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان درآمد فروش دارد و بهره‌وری در آن پایین نیست و طبق برآورد بازدهی در این شرکت‌ها ۲۰ درصد است، اما اگر بتوانیم با روش‌های دانش‌بنیان به عنوان مثال درصد تلفات دام در گله‌ها را کاهش دهیم، چند صد میلیارد تومان سود به شرکت می‌رسد.

واعظی گفت: در حال حاضر شرکت‌های خوراک دام با نماد غدام، شرکت سرمایه‌گذاری کوثر با نماز زکوثر، شرکت تولید مرغ ماهان با نماد زماهان و شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد با نماد زشریف در فرابورس حضور دارند و برنامه داریم سه شرکت دیگر شامل مرغ اجداد زربال، شرکت دیزباد و شرکت مرغک به زودی روانه فرابورس شود.

وی در مورد میزان اشتغال در این شرکت‌ها گفت: در حال حاضر ۴ هزار نفر در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ کشاورزی به صورت مستقیم مشغول کار هستند که البته اشتغال غیر مستقیم هم وجود دارد. ما در کشور بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید جوجه مادر گوشتی کشور را برعهده داریم. همچنین ۴۰ درصد جوجه مادر مرغ تخم‌گذار را در اختیار داریم.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری کوثر با این نکته هم اشاره کرد: دنبال تولید مشارکتی با مرغداران کشور هستیم و به جای اینکه سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم تلاش می‌کنیم به روش‌های مشارکتی ظرفیت مرغدارای‌های موجود که خالی است را تکمیل کنیم و در واقع افزایش بهره‌وری در واحدهای موجود را دنبال می‌کنیم.

واعظی گفت: مشارکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر با مرغداران بخش خصوصی انجام می‌شود و در دنیا روش مرسوم در تولید مرغ و تخم‌مرغ روش مشارکتی است. البته در ایران در یک جاهایی روش ما فرق دارد.

وی در زمینه تأمین نهاده‌های دام و طیور گفت: ۷۰ درصد هزینه تولید طیور مربوط به نهادهای دامی است که در زمینه خوراک دام ۶۰ درصد آن از محل تولید شرکت‌های زیرمجموعه ما تأمین می‌شود. در زمینه خوراک مرغ همه نهاده‌های آن را از طریق سامانه بازارگاه تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری کوثر در پاسخ به اینکه آیا نمی‌توانید خوراک مرغ تهیه کنید، گفت: ما کشت ذرت علوفه‌ای و دامی داریم که ۶۰ درصد مصرف‌ دامداری‌های خود را تأمین می‌کنیم، اما ذرت دانه‌ای برای خوراک مرغ را از طریق سامانه بازارگاه تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل زکوثر گفت: امسال سه مجمع عمومی مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه برگزار کردیم که ۹۰ درصد سود حاصل شده را از طریق سجام بین سهامداران تقسیم می‌کنیم و بعد از بازگشایی نمادهای قیمت سهام آنها در بازار با ۲۰ درصد مثبت همراه شد.

علیرضا یوزباشی مدیرعامل مؤسسه کسب و کار رویش کوثر در این زمینه گفت: در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری و اعلام اسم سال با عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌محور با در نظر گرفتن این سیاست هلدینگ کشاورزی کوثر که بخشی از سازمان اقتصادی کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید است، در زمینه کشاورزی و دامپروری فعال است و براساس این تفاهم‌نامه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه راه‌ حل‌هایی برای مسائل این شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کارایی اقدام می‌شود.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری کوثر و رویش کسب و کار کوثر در این هفته مجوز اولین صندوق جسورانه کشاورزی را دریافت کرد که این صندوق احتمالاً در اردیبهشت‌ماه سال جاری وارد فرابورس می‌شود. این صندوق با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در راستای ارتقای نظام بهره‌وری و کارآیی از طریق ظرفیت علمی، تحقیق و پژوهش در پروژه‌های در دست اجرا اقدام می‌کند و مهم‌ترین چالش‌ها و احصای راه‌حل‌های علمی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: سازمان اقتصادی کوثر ۴۰ شرکت دارد که ۱۵ شرکت در ذیل هلدینگ کشاورزی قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین بچهایی که زاییدن فعلا بزرگ کنید مردم دیگه خسته اند وصول شما دزدان نمیخورند خواهش میکنم پخش کنید

  • علی

    با این همه تعریف پس دنبه تون کجاست قیمت محصولات سر به فلک سود شرکتها در حد 20% خیلی کم نیست ؟

  • ناشناس

    اکثر شرکت سود های سهامداران را نمی دهند .
    به حساب سجامشان واریز نمی کنند . با اینکه سازمان بورس بخشنامه داده .
    کسی نیست نظارت کند ؟

  • شیدا

    خدایا در بورس در طی ۲ سال سرمایه ام را بجای ارزش بی ارزش کردند فقط یک ششم از سرمایه ام را دارم و با توجه به رشد تورم در دوسال بی ارزش کردند ما سهامداران شرکت پتروشیمی ابادان در خواست رسیدگی و شکایت را داریم

  • ناشناس

    ما سهامداران شرکت های وهور و بکهنوج و وسدید و اذراب و لکما و شفارس و شپترو و ایران تایر و فسرب دلقمان و… …….بشدت اسیب دیدیم سرمایه اولیه خود را نداریم چه برسد به سود

  • ناشناس

    زندگی مان در بورس نابود شد

  • سهامدار زیاندیده پالایش

    لطفا درباره گران فروشی دولت در فروش سهام پالایش و بسیاری از عرضه اولیه گزارش بدید.
    قیمت نفت شده 120 دلار.دیگر بهانه شون برای سهام پالایش چی است؟
    همه سهام های نفتی بالا رفتن اما این خاک بر سر صندوق پالایش هنوز 30 درصد تو ضرر هستیم.آخه این چه سهامی بود دولت سابق به مردم فروخته؟
    ادعا میکردن پالایش را با 30 درصد تخفیف به مردم میدهند.با 30 درصد تخفیف الان 30 درصد تو ضرریم.یعنی 60 درصد گران فروشی کرده دولت.
    بماند 2 سال خواب پول.که این دو سال هر سالش 20 درصد سود بانکی حساب کنیم میشود 40 درصد.
    یعنی 60 درصد گرانفروشی دولت با 40 درصد خواب پول میشود 100 درصد زیان سهامداران پالایش در شرایط فعلی.
    با یک حساب ساده الان صندوق پالایش باید قیمتش 15000 تومان باشد.
    چرا پیگیر حقوق سهامداران پالایش نیستید.خواهشا کمی به فکر ما باشید.
    پنج تا سهام صندوق پالایش به اعتبار سخن مسئولان دولت برای اعضای خانواده خریدیم 25000 میلیون شد. الان باید 50 میلیون باشد اما هنوز 17 میلیون است.
    اینو به کی بگوییم؟ظالم ظالم است.تازه اینجا به 3 میلیون نفر سهامدار ظلم شده که با اعتماد به دولت قبل این سهام را خریده اند.
    9 ماه از وعده های دولت جدید گذشته هنوز هیچ کاری نکرده برای زیان سهامداران پالایش.
    تازه خیلی از عرضه اولیه های دو سال اخیر هم تو ضرر هستند.چرا نظارتی در بورس بر عرضه سهام نیست.
    جان عزیزتون فکری بحال مردم کنید.
    با تشکر از پیگیریتون

  • شیر اول پنجشیر

    خوش آمدند