خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۴۱۳۵

وزارت صنعت مخالف واگذاری کامل سهام خودروسازان بزرگ نیست

وزارت صنعت مخالف واگذاری کامل سهام خودروسازان بزرگ نیست

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت از خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های خودرو‌سازی سایپا و ایران‌خودرو حمایت می‌کند و مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر خلاف این موضوع، صحت ندارد.

«محسن صالحی‌نیا» اظهار داشت: خبر برخی رسانه ها مبنی بر نبود امکان واگذاری سهام خودرو سازان داخلی بویژه ایران خودروی خراسان به بخش خصوصی از قول وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت صحت ندارد و آقای شریعتمداری همچنان بر واگذاری سهام 17 درصدی دولتی خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی تاکید دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: شرکتی مانند ایران خودروی خراسان تحت عنوان یکی از زیر‌مجموعه‌های ایران خودرو فعالیت می‌کند و از لحاظ تولید و تامین، واردات، فروش و بازار به صورت یکپارچه از سوی ایران خودرو مدیریت می‌شود.

صالحی نیا ادامه داد: در صورتی که این شرکت بطور کامل به بخش خصوصی واگذار شود، ارتباطش با ایران خودرو قطع می‌شود و این گونه شرکت‌ها پس از جدا شدن دیگر محصولی برای تولید ندارند.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت خاطرنشان کرد: راهکار این است که برای واگذاری شرکت‌های زیر‌مجموعه ایران‌خودرو و سایپا، باید سهام شرکت مادر را طبق قاعده‌ای که وجود دارد، به سمت خصوصی‌سازی پیش برد.

وی بیان داشت: ادامه واگذاری سهام هم به این صورت است که بر اساس روال معقول، شرکت‌های توانمندی مثل قطعه‌سازان، در عرضه سهام خودروسازان شرکت و سهام را خریداری کنند.

سایت ایران‌خودروی خراسان پارسال 167 هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این میزان نزدیک به 25 درصد تولیدات خودروسازی کشور را شامل می‌شود.

محمد شریعتمداری 15 اردیبهشت ماه در نشستی با مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی قطعه ساز در خراسان رضوی که در مشهد انجام شد، در مورد درخواست واگذاری بخشی از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی گفت: سهام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا قابل واگذاری نیست مگر آنکه رقبا آنقدر زیاد شوند که امکان واگذاری میسر شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.