کد مطلب: ۵۵۹۳۶۲

پیش‌بینی وزش باد شدید و رعدوبرق در ۱۳ استان

پیش‌بینی وزش باد شدید و رعدوبرق در ۱۳ استان

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ضمن اعلام افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق در تهران و ۱۲ استان کشور از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی ۳ روز متوالی در نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کبری رفیعی به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور اشاره کرد و افزود: در دو روز آینده در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، بلندی‌های استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین دریای خزر مواج می‌شود و تا حدودی دما در استان‌های ساحلی خزر کاهش خواهد یافت.

رفیعی توضیح داد: در دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و بلندی‌های زاگرس مرکزی در برخی از ساعت‌ها، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است و در این میان احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف و جوی آرام را خواهیم داشت و در سواحل شمالی کشور نیز افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه در بلندی‌های البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی‌های البرز مرکزی، بلندی‌های کرمان و شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه درمنطقه زابل، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود و در روز یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در تهران در ساعت‌های عصر شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امروز حداکثر دما در تهران ۳۷ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۷ درجه بالای صفر خواهد بود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار مربوط به آب و هوا را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.