کد مطلب: ۲۹۶۸۲۹

وزیر بریگزیت انگلیس: در حال پیشرفت هستیم

وزیر بریگزیت انگلیس: در حال پیشرفت هستیم

وزیر بریگزیت انگلیس از پیشرفت مذاکرات این کشور در زمینه خروج از اتحادیه اروپا خبر داد.

دومینیک راب، وزیر بریگزیت انگلیس اعلام کرد، این کشور در مذاکرات خود با اتحادیه اروپا در زمینه خروج از این اتحادیه در حال پیشرفت است.

به گزارش تجارت‌نیوز،راب خاطرنشان کرد: ما پیشرفت قابل توجهی حاصل کرده‌ایم و این پیشرفت هر هفته ادامه دارد.

وزیر بریگزیت انگلیس تصریح کرد که دستیابی به توافق در زمینه خروج از اتحادیه اروپا «در چشم‌انداز ما» قرار دارد.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس پیش‌تر اعلام کرد، ترزا می بر این باور است که پیشنهاد ارائه شده از سوی وی درخصوص خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) تنها برنامه معتبر و قابل مذاکره در این راستا محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر انگلیس معتقد است، پیشنهادی که او درخصوص خروج کشورش از اتحادیه اروپا ارائه کرده، تنها برنامه قابل مذاکره و معتبری است که می‌تواند حمایت قانون‌گذاران انگلیسی را جلب کند.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: پیشنهادی که ما ارائه کرده‌ایم، برنامه‌ای است که معتقدیم قابل مذاکره است و می‌تواند موافقت مجلس عوام را به دست آورد. نخست‌وزیر انگلیس از اتحادیه اروپا می‌خواهد با انرژی روند مذاکرات را درخصوص بریگزیت پیگیری کند.

این در حالی است که پیش‌تر تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس طرح فعلی دولت برای بریگزیت را محکوم به شکست توصیف کرده و پیش بینی کرد که در پارلمان رد شود.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیسهم بار دیگر دولت این کشور را بابت بریگزیت مورد انتقاد قرار داد و پیش بینی کرد که اتحادیه اروپا در مذاکراتش با لندن پیروز شود.

میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه هم اعلام کرد، قاطعانه با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور درباره توافق‌های آینده مخالف است. مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره بریگزیت می‌گوید، انگلیس نمی‌تواند تکه‌هایی از عضویت اتحادیه اروپا را بر دارد و بقیه را رد کند.

منبع:خبرگزاری اسپوتنیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.