کد مطلب: ۷۳۴۱۶۹

وزیر بهداشت رکورد تذکر را گرفت/ استیضاح وزیر جدی شد

وزیر بهداشت رکورد تذکر را گرفت/ استیضاح وزیر جدی شد

وزیر بهداشت در مقایسه با سایر وزرا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشترین تذکر را گرفته است. این روند زنگ خطر جدی برای حوزه سلامت به حساب می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سه‌شنبه 5 آذر 1401 در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌ها و روستاها در دستورکار قرار گرفت. این سوال فتح‌اله توسلی و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

روح‌الامینی عضو کمیسیون بهداشت گفت: دهمین و جدیدترین طرح استیضاح وزیر بهداشت روز یکشنبه هفته جاری در سامانه بارگزار شده است و بیش از ۶۰ امضا دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر درباره سوال مذکور با ۱۰۳ رأی موافق، ۱۲۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه قانع نشدند.

فتح الله توسلی در تشریح سوال خود، گفت: در ۴۵۴ روزی که عین‌اللهی مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده دارد، ۲۷۷ تذکر کتبی و ۲۲۴ سوال از عملکرد وزارت بهداشت در سامانه نمایندگان درج شده است. همچنین ۹ فقره استیضاح و سه مورد تحقیق و تفحص ثبت شده است.

وضع دارو وزیر بهداشت را غافلگیر کرد

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه دارو غافلگیر شد و برنامه‌ریزی دقیقی برای تأمین دارو نداشت، این در حالی است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ هشدار داده شد که کارگروه سیاست گذاری و تخصیص ارز ترجیحی به وظایف خود عمل نکرده و تعامل لازم بین سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی نیست، اما وزارت بهداشت به این هشدار توجه نکرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با کمبود ۳۵۰ دارو که ۹۰ مورد آن پرمصرف است، به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم. امروز با کمبود سرم و آنتی بیوتیک‌ها در سراسر کشور مواجه هستیم. ( ایسنا )

وزیر بهداشت برای کمبود دارو تذکر گرفت

وزیر بهداشت در آبان ماه سال جاری نیز به سبب کمبود دارو به ویژه برای وضعیت آنتی‌بیوتیک‌ها از مجلس تذکر گرفته بود. همچنین نمایندگان در 18 آبان 1401 وزیر بهداشت را به خاطر عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو به مجلس احضار کردند.

سوال ملی جمعی از نمایندگان از وزیر بهداشت و درمان مبنی بر علت عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو اعلام وصول شد.

محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۱۸ آبان ماه موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

-دو سوال ملی رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت تعدیل کادر بیمارستانی، عدم تمدید طرح پرستاران، کمبود داروی بیماران خاص، عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو.

همچنین زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره حضور بهرام عین اللهی در نشست امروز کمیسیون گفت: در این نشست سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت در دستور کار قرار گرفت که برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان‌ها و برخی سوالات نیز ملی و در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و وضعیت پزشکان عمومی آزمون دستیاری بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جان هر کسی که دوست دارید وزیر ارتباطات رو استیضاح و برکنار کنید بزارین یکی بیاد که دلش برای جوونای مملکت بسوزه ۴ ماهه جوونا آسیب دیدن