کد مطلب: ۳۱۶۱۱۰

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

وزیر جدید کار ثابت کند که با برنامه آمده است

وزیر جدید کار ثابت کند که با برنامه آمده است

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید وزیر جدید کار پس از کسب رای اعتماد از مجلس باید در ابتدا جلسه شورای عالی کار را با محور ترمیم مزد و معیشت کارگران برگزار کند تا ثابت کند که با برنامه به وزارت کار آمده است.

ناصر چمنی در ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا وقتی شعارها عملیاتی و به آن جامه عمل پوشانده نشود، کارگران نمی‌توانند به آن امید ببندند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: قبلا شعارهایی برای ترمیم حقوق کارگران، ساخت مسکن کارگری و از بین بردن اختلاف طبقاتی داده شد ولی امروز نه تنها قدرت خرید کارگران تنزل یافته بلکه فاصله طبقاتی تبدیل به شکاف طبقاتی شده است.

چمنی گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که به گفته مسئولان تورم ۴۵ درصدی را شاهد بودیم و همان سال با وجود اعلام تورم ۳۵ درصدی از سوی بانک مرکزی، شورای عالی کار افزایش دستمزد را بیش از ۲۵ درصد تصویب نکرد.

وی افزود: انتظار جامعه کارگری این است که وزیر جدید عمیقا به مشکلات بخش و حوزه کار بپردازد و وقتی بر مسند وزارت نشست شعارهایش را عملیاتی کند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس، گفت: آقای شریعتمداری چند وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و آن را اداره کرد، اما شرایط در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت‌تر است.

به گفته چمنی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورت کسب رای اعتماد مجلس، باید مدیریت ویژه‌ای از خود در وزارت کار نشان بدهد چون این وزارتخانه حدود ۳۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد و همه آحاد جامعه به نوعی با آن در ارتباطند.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: برنامه با شعار فرق دارد. برنامه چیزی است که وقتی در راس اداره یک مجموعه قرار می‌گیریم باید بر اساس آن مشخص کنیم که چقدر پیش رفته‌ایم و چقدر به اهداف نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با دیدگاه و برنامه جدیدی به میدان بیاید چون دنبال کردن برنامه‌های صرفا روی کاغذ و طرح‌های شکست خورده و بی‌حاصل کمکی به او و وزارتخانه نخواهد کرد، بنابر این اگر می‌خواهد موفق شود در ابتدای کار باید جلسه شورای عالی کار را تشکیل دهد و گام اول را در جهت ترمیم مزد و معیشت کارگران بردارد تا ثابت کند که با برنامه به وزارت کار آمده است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این از تقویت معیشت خانوارهای کارگری، حفظ امنیت شغلی و صیانت از نیروهای کار خبرداده و گفته بود برای تقویت معیشت و ارتقای قدرت خرید کارگران برنامه‌هایی دارم و چنانچه بتوانیم تصمیماتی معقول و متناسب با شرایط اقتصادی برای دستمزد خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.