کد مطلب: ۲۸۱۸۸۲

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

وزیر جهاد کشاورزی در پرداخت خسارات سرمازدگی کوتاهی کرده است

وزیر جهاد کشاورزی در پرداخت خسارات سرمازدگی کوتاهی کرده است

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی درزمینهٔ پرداخت خسارات سرمازدگی کوتاهی کرده و قطعاً باید در برابر ۲۹۰ نفر نماینده مجلس به این امر پاسخ دهد.

سید حسن حسینی شاهرودی درباره وضعیت توسعه کنونی در شهر مجن از توابع شاهرود، ضمن بیان اینکه مقوله سرمازدگی کشاورزی و خسارات کشاورزان منطقه سرد خیز مجن و شاهوار در دست پیگیری است، تاکید کرد: این پیگیری‌ها منجر به سفر دکتر نجار، رئیس مدیریت بحران کشور به منطقه شد تا از نزدیک نسبت به تعیین خسارات این حوزه اقدام شود اما باید در نظر داشت که سرمازدگی به ۲۰ استان دیگر کشور نیز خسارات هزاران میلیارد تومانی وارد کرده و این امر در کنار سیل و زلزله‌هایی که در سال۹۶ به‌خصوص در کرمانشاه حادث شد، کار را برای دولتمردان سخت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه دولت به عنوان منتخب ملت باید پاسخگوی نیاز محرومان این مرزوبوم باشد، تصریح کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم از موانع عبور کنیم لذا امروز بیش از هر زمان مردم باید پشتیبان نظام و دولت باشند و به‌تبع آن، دولت نیز باید به دنبال رفع مشکلات مردم و به‌خصوص کشاورزانی باشد که بعضاً تمام زندگی‌شان از خشک‌سالی و سرمازدگی از بین می‌رود.

خسارات غیر ملموس سرمازدگی

عضو خانه ملت گفت: سرمازدگی خسارات عمده‌ و غیرملموسی را وارد می‌سازد چراکه هم محصول همان سال کشاورزان که بابت آن ماه‌ها تلاش کرده‌اند از بین می‌رود و هم یک سال دیگر کشاورزان باید تلاش داشته باشند تا دوباره محصولاتشان را بر درختان ببینند لذا می‌توان گفت تمام زندگی یک کشاورز تحت‌الشعاع خسارات سرمازدگی قرار می‌گیرد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور خسارات کشاورزان را مصوب و دکتر نوبخت قول تصویب پرداخت خسارات سرمازدگی کشاورزان را در هیئت دولت داده است لذا امیدواریم اعتبارات این حوزه هرچه زودتر پرداخت شوند که البته باید گفت تا امروز این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: یکی از اقدامات بنده در این حوزه طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره خسارات سرمازدگی محسوب می‌شود که در کنار تذکر به رئیس‌جمهور، وزارت ذی‌ربط و … صورت گرفته است.

وزیر پاسخ‌گو باشد

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه وزیر کشاورزی باید در مجلس و در برابر ۲۹۰ نماینده به سوالات حوزه سرمازدگی کشاورزان پاسخ دهد، ابراز کرد: وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی امر کشاورزی باید پاسخگو باشد که چه اقدامی را برای پرداخت خسارات کشاورزان در کشور و استان سمنان در دست اقدام دارند.

حسینی شاهرودی بیان کرد: ما قائل به این هستیم که وزیر کشاورزی در این زمینه کوتاهی داشته و پیگیری لازم را در حمایت از اقشاری که درزمینهٔ سرمازدگی آسیب‌دیده‌اند، صورت نداده است هرچند کسانی دیگر نیز مانند بانک مرکزی، سازمان برنامه‌ریزی و سایر حوزه‌ها در این زمینه مقصر بوده‌اند اما به‌هرحال دولت باید پاسخگو باشد.

وی افزود: وزیر کشاورزی باید از خود و حوزه‌اش دفاع کند لذا ما از او خواهیم پرسید که چرا این دفاع را نداشته لذا معتقد هستیم که وزیر باید در این زمینه از کشاورزان حمایت بیشتری کند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.