کد مطلب: ۱۵۷۵۳۹

وزیر نفت ونزوئلا خواستار مذاکره مجدد برای کاهش تولید شد

وزیر نفت ونزوئلا خواستار مذاکره مجدد برای کاهش تولید شد

وزیر نفت ونزوئلا گفت: مذاکره مجدد برای تمدید کاهش تولید نفت اوپک باید از اواخر ماه نوامبر در دستور کار این گروه قرار بگیرد.

اولوگیو دل‌پینو، وزیر نفت ونزوئلا گفت: سطح بالای ذخایر جهانی ایجاب می کند که مذاکره مجدد برای تمدید کاهش تولید نفت اوپک از اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی کلید زده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: ذخایر جهانی نفت تقریبا ۳۰۰ میلیون بشکه بیشتر از سطح معمول است و این رقم بر روی گمانه‌زنی در بازار نفت تاثیر می گذارد؛ ضمن اینکه ۳۰۰ میلیون بشکه رقم بسیار بالایی است.

وزیر نفت ونزوئلا تصریح کرد: لیبی و نیجریه که از توافق اوپک معاف شده بودند، باید در چارچوب سهمیه تعیین‌شده به تولید خود ادامه دهند. پینو خاطر نشان کرد: نشست با وزرای نفت خاورمیانه و روسیه برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

این در حالی است که مسکو و ریاض توافق کردند که معاهده کاهش تولید اوپک تا ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه داشته باشد؛ اما اقدامات فعلی فقط تا مارس سال ۲۰۱۸ میلادی برای توافق کاهش تولید در نظر گرفته شده است.

بر همین اساس کاهش قیمت نفت و نیز تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا علیه ونزوئلا منجر به کاهش چشمگیر سطح درآمدی این کشور شده و ونزوئلا را در بازپرداخت بدهی‌های خود ناتوان کرده است.

بر پایه این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا تمامی موسسات مالی آمریکایی را از ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در ونزوئلا و شرکت ملی نفت این کشور باز داشته است؛ ضمن اینکه ترامپ با اعمال تحریم‌های جدید به دنبال کوتاه کردن دست روس‌ها از دسترسی به سهام پالایشگاه سیتگو آمریکا که با نفت ونزوئلا تغذیه می‌شود، است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.