کد مطلب: ۷۲۳۴۵۸

وزیر کار: برداشت از صندوق توسعه را در عمران خرج می‌کنیم

وزیر کار: برداشت از صندوق توسعه را در عمران خرج می‌کنیم

وزیر کار گفت: منابعی که از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود صرف اجرای طرح‌های عمرانی خواهد شد و این باعث تولید اشتغال در کشور خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اجازه رهبر معظم انقلاب برای برداشت ۱۰ درصدی از صندوق توسعه ملی گفت: این منابع صرف اجرای طرح های عمرانی و ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

به نقل از شفقنا، صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تشکیک مجلس نسبت به آمار مربوط به پرداخت‌ها و اعتبارات تولید و اشتغال در کشور اظهار داشت: اختلاف بین پیشنهادات دولت و مصوبات مجلس است و امیدواریم با تلاشی که صورت می‌گیرد، مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال از سال قبل به شکل مطلوب پرداخت شده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ پیشنهادات دولت در لایحه بودجه در بخش منابع و مصارف در جریان بررسی لایحه در مجلس با افزایش فراوانی مواجه شد.

مرتضوی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در رابطه با افزایش قیمت برخی کالاها، به شدت مخالفت کرد و این افزایش‌ها صورت نگرفت؛ از این رو همه تلاش ما این است که منابع مربوط به تولید و اشتغال را تامین کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اولویت همه دولت‌ها، پرداخت حقوق و یارانه‌ها و نیازهای عمومی کشور است.

وی با اشاره به استجازه دولت از رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این ۱۰ درصد برداشتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره داشت، بخشی برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان طرح‌های عمرانی و بخشی هم برای اشتغال در نظر گرفته می‌شود.

مرتضوی گفت: خوشبختانه در هفت ماهه امسال ۶۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و اولویت نخست ماه این وزارتخانه منابع و پرداخت حقوق و معوقات جامعه هدف است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.