خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۶۰۸۲

وزش باد و گرد و خاک در مسیر تهران

وزش باد و گرد و خاک در مسیر تهران

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز چهارشنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب زنجان، شمال شرق لرستان، غرب و جنوب غرب مرکزی و ارتفاعات و دامنه استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران تشدید می‌شود.

مخاطرات این سامانه که شامل رگبار و رعدوبرق، صاعقه، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ است باعث لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ خواهد شد.

هواشناسی اعلام کرده است که فردا (پنجشنبه) نیز بارش‌ها در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، شمال سمنان، شرق تهران و مرکز کرمان ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی در هشدارهای زرد و نارنجی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه کرده است.

امروز همچنین وزش باد شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و گردوغبار نفوذی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، مرکزی، همدان، البرز، قم، تهران، قزوین، بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان را در بر می‌گیرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.