کد مطلب: ۶۶۳۱۰۱

وضعیت آب و هوا ۱۶ خرداد ۱۴۰۱/ کدام مناطق درگیر رگبار و ورزش باد می‌شوند؟

وضعیت آب و هوا ۱۶ خرداد ۱۴۰۱/ کدام مناطق درگیر رگبار و ورزش باد می‌شوند؟

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آب و هوا امروز دوشنبه ۱۶ خرداد همراه با رگبار باران و وزش باد در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای آب و هوا امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، روز دوشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط در روز سه‌شنبه علاوه بر نواحی ذکر شده برای بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز شرقی و مرکز کشور نیز مورد انتظار است.

طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌های شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

همچنین روز دوشنبه با تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق و نفوذ آن به استان‌های واقع در نوار غربی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت به تدریج در بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رخ داده و انتظار می‌رود تا روز چهارشنبه تداوم داشته باشد.

روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر کاهش ۶ تا ۸ درجه دما رخ می‌دهد. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و روز‌های سه شنبه تا چهارشنبه سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.