کد مطلب: ۵۱۳۸۱۹

وضعیت بورس با نوسان جدید فردا شنبه چگونه است؟

وضعیت بورس با نوسان جدید فردا شنبه چگونه است؟

فردا اولین روز اجرایی شدن قانون جدید دامنه نوسان در نمادهای بورسی از منفی ۲ تا مثبت ۶ درصد است که در مجموع با توجه به تصمیم جدید، کمرنگ شدن امیدها برای بازگشت سریع به برجام و افزایش قیمت دلار، به نظر می‌رسد عوامل داخلی دوباره می‌تواند سیگنال صعود برای بورس را صادر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فردا اولین روز اجرایی شدن قانون جدید دامنه نوسان در نمادهای بورسی از منفی ۲ تا مثبت ۶ درصد است.

علی‌رغم آنکه دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، صبح امروز مدعی شد دامنه نوسان متقارن به مدت یک ماه اجرا خواهد شد، اطلاعیه سازمان در روز گذشته از واژه تا «اطلاع ثانوی» برای این قانون استفاده کرده بود.

از زمانی که زمزمه‌های قانون جدید در بازار شنیده شد شاهد یک هفته متعادل با گرایشات صعودی بودیم.

علاوه بر تاثیرات مثبتی که از قوانین جدید طی هفته گذشته مشاهده شد، وضعیت بازارهای موازی دلار و طلا نیز در هفته گذشته صعودی بود.

به نظر می‌رسد تکلیف نامشخص مذاکرات بین‌المللی ایران پس از انتخاب رئیس جمهور آمریکا یکی از اصلی‌ترین علل صعود دوباره در بازار دلار باشد.

به هر سو افزایش قیمت در بازار دلار می‌تواند محرک افزایشی دیگری برای بورس باشد.

تعدادی از تحلیل‌گران و فعالان بازار که موافق تصمیم جدید برای دامنه نوسان هستند معتقدند تغییر دامنه نوسان در شرایط خاص کنونی می‌تواند بستر مناسبی برای بازاری که از مسیر تحلیل خارج شده است، ایجاد کند.

موافقان این تصمیم بر این باورند که در صورت رسیدن به شرایط ثبات اقتصادی، دامنه نوسان دستخوش تغییرات دیگری هم خواهد شد و سرمایه‌ها با زیان کمتری رو به رو می‌َوند از طرفی فعالان بازار فرصت بیشتری دارند تا با تامل درباره آینده سرمایه‌های خود تصمیم‌گیری کنند.

در مجموع با توجه به تصمیم جدید، کمرنگ شدن امیدها برای بازگشت سریع به برجام و افزایش قیمت دلار، به نظر می‌رسد عوامل داخلی دوباره می‌تواند سیگنال صعود برای بورس را صادر کند.

منبع: بورس فوری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خیر خواه ضرر دیده

    توجه توجه ….میخواهید گوش کنید یا نه …تمام سهام که در کف هستند حدودا بین ۶۰ تا ۸۴ درصد در ضررند….پس بیشتر از این پایین نمی آید …روی حساب سابقه به عنوان برادر کوچکتر میگویم‌ که هر کس الان تو بورس بیایید اصلا ضرر نمیکند چرا که سود میکند اما ضرر نه …بخاطر اینکه در کف هستند…فقط یک درصد پول مالیات بابت خری وفروش میدهید …پس امتحان کنید …بعد پشیمان‌ نشوید …خودتان حرف من را دو دوتا بکنید

  • فرهاد

    نامتقارن

  • ناشناس

    از شنبه بازار مثبته و شاخص رشد خوبی خواهد کرد.ودارایکم 25 درصد زیر ناوش معامله میشه و فردا بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش و با تغییر دامنه نوسان صندوقها براش عالی میشه و سه شنبه قدرت خریدار بالایی داشته و ورود پول هوشمند داشته و خوب فروشنده های هیجانی رو تو دو روز خالی کرد و سهام دست به دست شده و سه شنبه 2درصد بالای پایانی تمام شد.دارایکم مفت ترین سهم بازاره.دارایکم محکوم به صعوده.لطفا مواظب سهام با ارزشتنو بااردرهای ترس که میزارن و خودشون جمع میکنن باشید.موفق وپر سود باشید انشاالله

    • ناشناس

      منظورت آینه بریم دارا یکم بخریم!!!
      داری سیگنال میدی!!!
      آگه خیلی خوبه خودت بخر
      اگر ما بخریم به شما تو این قیمت نمیرسه
      دیگه تو این بازار از هیچ کس سیگنال نگیر چون هیچ گربه ای محض رضایت خدا موش نمی گیره

  • ناشناس

    تجارت نیوز اگر نظرات رو میترسی تایید کنی جمع کنی بهتر است چون اینطور شریک دزد میشی و رفیق قافله .

  • ناشناس

    به هر حال به هر طریق باید افکار عمومی برای جذب سرمایه ی ملت و تأمین کسری بودجه نظام جلب شود .بقاااااااااااااااء اصل میباشد . !!!حتی به قیمت بیچاره شدن میلیونها نفر از مردم .

  • ناشناس

    برو که رفتیم صعودی

  • ناشناس

    بورس فقط به درد آدمهای صبور می خوره افراد عجول وارد نشن بهتره چون هم خودشون اذیت میشن هم بقیه را اذیت میکنن

  • ناشناس

    امروز به نظرم مثل گوجه سبز میشه
    دلمون برا گوجه سبز تنگ شده امیدوارم مثل موز از سفره ها قهر نکنه

  • ناشناس

    شما رو به جدتون .شما رو به خدا ممکنه کارشناس ها تا یک مدتی کارشناسی انجام ندهند تا مقداری از ضررهای ۷۰ درصدی ما که الان نیاز به ۲۰۰ درصد سود داره کمی جبران بشه .شما رو به ابوالفضل یه مدت نظر ندهید یا حداقل نظر منفی ندهید. به خدا داغون شدیم .اعصاب برامون نمونده

  • ناشناس

    سلام من یک آدم کم سوادم ولی در دوره احمدی نژاد البته بیشتر در دوره دوم هر چه شاخص بورس بالا میرفت تورم هم با اون بالا میرفت تا جایی که روی اجناس قیمت نمیزدند و حالا هم در دوره روحانی مخصوصا دوره دوم هرچه تلوزیون با اقتدار روند افزایش شاخص بورس رو هوار میزد تورم هم بالا میرفت حالا یکی جواب من رو بده همه دنیا همینطوره یا ما چپکی میریم