کد مطلب: ۵۲۳۸۷۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد:

پیش‌بینی وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۰ / نرخ بیکاری کمتر می‌شود؟

پیش‌بینی وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۰ / نرخ بیکاری کمتر می‌شود؟

سهراب دل‌انگیزان، کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۰ می‌گوید: احتمال دارد نرخ بیکاری کمتر از سال ۹۹ شود. امیدوار هستیم کمی رشد اقتصادی داشته باشیم و به تناسب آن نرخ بیکاری کاهش و اشتغال افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱٫۸ درصد در تابستان ۹۹ به ۴۱٫۴ درصد در پاییز ۹۹ رسیده است. همچنین نرخ بیکاری جمعیت ۱۸-۳۵ ساله از ۱۶٫۷ درصد در بهار ۹۹ به ۱۶٫۹ درصد در تابستان رسید. اگرچه این نرخ در پاییز ۹۹ کمتر شد و به ۱۶٫۵ رسید اما باید دید وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟ آیا تعداد بیکاران در سال ۱۴۰۰ کمتر می‌شود؟

سهراب دل‌انگیزان در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: در سال ۱۴۰۰ احتمال دارد نرخ بیکاری کمتر از سال ۹۹ شود. همچنین احتمال دارد کرونا اثرش کمتر شده و اشتغال تقویت شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: در سال ۱۴۰۰ احتمالا دلار تثبیت شود. همچین دولت جدید می‌آید و احتمالا تقویت برنامه‌ داشته باشد. به نظر می‌رسد بدتر از سال ۹۹ نداشته باشیم. امیدوار هستیم کمی رشد اقتصادی داشته باشیم و به تناسب آن نرخ بیکاری کاهش و اشتغال افزایش پیدا کند.

دل انگیزان پیش از این درباره دلایل بیکاری در سال ۹۹ به تجارت‌نیوز گفته بود: به واسطه کرونا زنجیره‌ای از مشاغل از بین رفته است. تحریم نیز باعث شده بخشی از درآمدها از بین برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.