کد مطلب: ۶۴۴۵۰۹

دمای هوا در شمال کشور افزایش یافت

دمای هوا در شمال کشور افزایش یافت

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا دو روز آینده افزایش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا با وزش باد گرم در استان های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرنگاران‌جوان ، صادق ضیائیان گفت: تا دو روز آینده در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعدوبرق خواهیم داشت.

همچنین فردا استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش گرم‌باد جنوبی و افزایش موقتی دما دارند و هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۵ درجه گرم‌تر می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز، واقع در استان‌های قزوین، تهران، البرز، سمنان، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، افزایش وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب و شمال‌غرب ایران و با غلظت کمتر به سمت دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود که در این مناطق کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

امروز سازمان هواشناسی در خصوص انتقال گردوخاک از کشورهای همسایه غربی هشدار نارنجی صادر کرده است که نوع مخاطره آن انتقال و ماندگاری گردوغبار معلق در هوا و منطقه اثر آن کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر است.

همچنین در خصوص وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل هم هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.