کد مطلب: ۷۶۴۲۳۹

وضعیت رتبه بندی معلمان تا پایان سال مشخص می‌شود/ راه‌اندازی سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه‌بندی

وضعیت رتبه بندی معلمان تا پایان سال مشخص می‌شود/ راه‌اندازی سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه‌بندی

بر اساس وعده وزیر آموزش و پرورش قرار است تا پایان اسفند 1401 رتبه‌ بندی معلمان به سرانجام رسیده و کار به معنای واقعی در این حوزه شروع شود.گفتنی است سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه بندی از هفته آینده شروع به کار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر آموزش و پرورش از تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه بندی از هفته آینده شروع به کار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه بندی گفت: فرهنگیان در صورتیکه به رتبه اعلام شده خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند بر اساس قانون رتبه‌بندی آئین‌نامه و شیوه‌نامه اعلام شده که آن را به اشتراک گذاشته‌ایم، اعتراض خود را ثبت کرده تا بر اساس مدارک و مستندات مورد رسیدگی قرار گیرد.

یوسف نوری در نشست با فرهنگیان و معلمان مشگین‌شهر اظهار کرد: معلمان بعد از سه سال شرایط سخت کرونایی در سال تحصیلی جاری خوش درخشیدند و شرایط مطلوب و مناسبی را در حوزه آموزشی و تربیتی در کشور شاهد هستیم.

وی به دغدغه معلمان در مورد رتبه‌بندی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا همه معلمان تا پایان اسفند ماه شامل رتبه‌ بندی شوند و حتی رایزنی‌های جدی را انجام دادیم تا مهرآفرینان نیز در قالب طرح رتبه‌بندی از مزایای آن استفاده کنند.

وی گفت: تاکنون 26 هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه بندی به معلمان پرداخت شده است و مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

نوری طولانی بودن صدور رتبه برای اساتید دانشگاه را یادآور شد و اظهار کرد: در دانشگاه‌ها اعطای رتبه حداقل ۲ سال طول می‌کشد و یک استاد دانشگاه با ارائه مدارک و مستندات واقعی بعد از ۲ سال رتبه مورد نظر را به دست می‌آورد در حالی که دانشگاه‌ها سالانه سه هزار استاد را در جایگاه رتبه‌بندی قرار می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش در مدت یک سال سعی کردیم تا مراحل مختلف رتبه‌ بندی را اجرا کنیم که تاکنون برای ۴۰۰ هزار نفر فرهنگی صدور احکام انجام شده و تا پایان اسفندماه تمام احکام رتبه‌بندی معلمان صادر خواهد شد.

نوری از معلمان خواست تا قانون، آئین‌نامه و شیوه‌نامه رتبه‌بندی را به دقت مورد مطالعه قرار دهند تا بدون مقایسه یکدیگر بتوانند بر اساس مدارک و مستندات بارگذاری شده، رتبه خود را احراز کنند.

وی اضافه کرد: به جای مقایسه همدیگر بهتر است وضعیت خودمان را با معیارهای ارائه شده در آئین‌نامه و شیوه‌نامه مورد بررسی قرار دهیم هر چند که تجربه‌، مدرک و سنوات در این فرآیند تأثیرگذار است اما به شکل مطلق تعیین‌کننده رتبه معلمان نخواهد بود.

نوری تاکید کرد: اجازه حق‌کشی و ضایع شدن حقوق دیگران را در رتبه‌بندی نخواهیم داد و سعی ما بر این است تا معلمان بر اساس مدارک و مستنداتی که ارائه کردند، در جایگاه رتبه‌ بندی واقعی قرار گرفته و از مزایای آن نیز استفاده کنند.

وی بیان کرد: رتبه‌بندی در کنار داشتن مزایای مختلف، کیفیت کار معلم را نیز ارتقا خواهد داد و ما به راحتی می‌توانیم همپای اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها شرایط تحصیلی و مطلوب فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی را انجام دهیم.

نوری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد تا این طرح با انحراف روبه‌رو شده و یا در حد یک اضافه پرداختی باقی بماند بلکه بهتر است با شایستگی تمام و قوت و قدرت طرح رتبه‌بندی در مراحل مختلف اجرا شده و معلمان به جایگاه شایسته مد نظر دست پیدا کنند.

وی به تبدیل وضعیت نیروها نیز در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: ۳۳ هزار نفر تاکنون در کشور تعیین تکلیف شدند و تا پایان اسفندماه شرایط خوبی برای استخدام ۲۰ هزار نفر نیز در کشور مهیا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی بعد از سال ۹۲ نیز افزود: طرحی را مجلس در این زمینه مصوب کرده اما ایرادات آن در حال برطرف شدن است و امیدواریم سال آینده به شکل روشن و واضح تعیین تکلیف این نیروها را نیز شاهد باشیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوق کارگران شده نجومی و بازنشستگان همینطور با اینهمه تسهیلات 4درصدی و همچنین عیدی دوبرابر واندازه حقوق تمامی کارگران و کارمندان حتی کارمند پیمانی بانک با یک سال سابقه کار 8میلیون عیدی گرفته است چرا حقوق فرهنگیان همانطور صددرصد زیر خط فقر مانده وعیدیشان برخلاف دیگران یک دهم میدهند آقایان معلمان اینهمه تبعیض میدانند جناب ریسی شما که بابا شعارحمایت از فرهنگیان وبالای بردن قدرت خرید ورفاه آنها وارد عرصه انتخابات شدید امروز معلمان زیر خط فقرند واینههمه ظلم به آنها شده کجاست تحقق شعار جنابعالی چرا بین حقوق بگیران اینهمه تبعیض و اختلاف ریس جان آموزش پرورش مصرف کننده نیست بلکه بزرگترین تولید کننده نیروی انسانی تمام ادارات و شرکتها و اصناف وغیره…تولید کننده بزرگ فرهنگ آداب رسوم قویترین نیروی نگهداری دور کردن دانش آموزان از اعتیاد واسیل های اجتماعی وهنجار شکنی است چرا به این قشر با این‌همه توانایی توجه نمیشه ندارند زجر میکشند حتی با 27سال سابقه حقوق ومزایایشان یک چهارم دانش آموز کارگران ویا کارمندان در ادارات دیگر شده وحتی کسیکه یک جامعه ای را تربیت میکنند به علت وضعیت بد مالی و معیشتی کمترین منزلت و جایگاه اجتماعی دارند با وجود علم همه مسولیت به این موضوع با بی توجهی به معلمان راهرو دادگاه وزندانها وبازداشتها پر میکنند ودزدها را بیشتر واعتیاد سرسام آور واسیب های اجتماعی را هزاران برابر میکنند چرا برای اینهمه هزینه کردن برای فرهنگ سازی با کمی توجه به معلمان با اینهمه کارایی بالا جلوی اینهمه جرم وجنایت بگیرند از قدیم گفتن جلوگیری بهتر از درمان است چون هزینه ی درمان هزاران برابر از جلوگیری است لطفاً مسولیت عزیز بیایید به این قشر وضعیت مالی و معیشتی آنها را بهتر کنید و نتیجه آن ببنید دقیقا مانند کشورهای توسعه یافته و صنعتی امتحانش بد نیست دست فرهنگیان بگیرید بجای تحقیر وطرد آنها ویا وعده های پوشالی وتوخالی

  • زهرا

    سلام.
    ناعادلانه ترین حکم بعد از 30 سال سابقه رو دریافت کردیم. نشون دادن که هیچ ارزشی برای معلم قائل نیستن. با این احکام ما رو مسخره کردن. واقعا دیگه هیچ علاقه ای به مدرسه و کلاس نداریم.