خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۰۸۱۹

یک تحلیلگر بازار سرمایه پاسخ داد:

وضعیت سال ۹۲ بورس تکرار می‌شود؟

وضعیت سال 92 بورس تکرار می‌شود؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی بورس را نمی‌توان با سال 92 مقایسه کرد، گفت: برخلاف سال 92 که بورس ریزشی ۴ ساله داشت، از هفته آینده بازار می‌تواند به اندازه یک تا سه هفته متعادل و رو به بالا باشد و به مرز یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهزاد صمدی تحلیلگر بازار سرمایه، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: شرایط بازار سرمایه و انتخابات آمریکا پیچیده و بازار سرمایه در اوج قیمت‌های خود بود. شاخص کل براساس تحلیل‌های تکنیکال به حمایت محکم خود رسیده است و می‌توان بعد از این شاهد حرکت صعودی شاخص بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه ایران نتیجه انتخابات آمریکا را هضم کرده است، ابراز کرد: البته سوابق تاریخی نشان می‌دهد که تاثیر هیجان انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران یک تا سه روز بوده است.

صمدی ادامه داد: برداشت من از تابلوخوانی و حجم معاملات این است که شاهد ورود پول هوشمند به بازار هستیم. نوع تقاضا در سه ساعت نخست معاملات جمع کردن سهم‌های منفی است و بازار در نیم ساعت آخر شاهد محدوده‌های مثبت خواهد بود.

شاهد صف‌های فروش سنگین نخواهیم بود

وی با تاکید بر این که فروشنده‌های هیجانی تخلیه شده‌اند، گفت: دیگر شاهد صف‌های فروش سنگین نخواهیم بود. از هفته آینده بازار می‌تواند به اندازه یک تا سه هفته متعادل و رو به بالا باشد و به مرز یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.

صمدی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود هفته آینده بازار سرمایه روندی مثبت داشته باشد، توضیح داد: این بازار بعد از انتخاب بایدن به عنوان ریاست جمهوری آمریکا حرکت معقولانه خود را آغاز خواهد کرد و به مرور بهتر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار پول گفت: البته رئیس کل بانک مرکزی نرخ سود بانکی را تا ۲۳ درصد هدایت کرد که واکنش‌های زیادی را در بازار سرمایه در پی داشت اما این موضوع هم نمی‌تواند از حرکت صعودی بازار سرمایه جلوگیری کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: از نظر تکنیکالی انتظار می‌رود شاخص در پروسه شکل گیری یک الگوی کلاسیک باشد. البته ممکن است پروسه نوسانی بازار ادامه داشته باشد و بعد از موج صعودی باز هم شاهد موج نزولی در بازار سرمایه باشیم، اما موج نزولی قطعا کوتاهتر از موج نزولی کنونی خواهد بود.

وضعیت با سال ۱۳۹۲ قابل مقایسه نیست

صمدی در ادامه با تاکید بر این که شرایط کنونی بازار سرمایه با سال ۱۳۹۲ قابل مقایسه نیست توضیح داد: علاوه بر انتخاب بایدن به عنوان ریاست جمهوری آمریکا اتفاقات مثبت دیگری در جهان رخ داده است. نخست آن که خبرهای خوبی از کشف واکسن کرونا به گوش می‌رسد؛ از سوی دیگر طلا و اونس تضعیف شده و کامودی تی‌ها رشد کردند؛ درحالی که در سال ١٣٩٢ بحران جهانی وجود داشت که شاهد ریزش ۴ ساله بودیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان گفت: در حال حاضر نرخ دلار بالای ۲۶ هزار تومان در ایران تثبیت شده است؛ گزارش عملکرد شرکت‌ها عالی بوده و در بورس کالا نرخ‌ها همچنان بالا است که در سودآوری شرکت‌های بورسی تاثیر دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پرتو بیرق

    باز یک روز شاخص مثبت شد همه کارشناس مثبت اندیش شدند

  • ناشناس

    اون کسی که بالای ۲۰۰،۳۰۰میلیون ضرر کرد چه بگه؟

  • محمد

    اگه مردم همینجوری به اعتراضات حضوری ادامه بدن قول میدم یک ماه نشده شاخص میشه 2 میلیون اینا تا زور بالا سرشون نباشه آدم نمیشن

  • ناشناس

    یک دروغ دیگر،،اگر شنبه هم مثبت باشه ،،تا آخر هفته منفیه….شاخص کل یک میلیون هم میرسه

    • ناشناس

      دلارا باد کرده؟!؟?

  • ناشناس

    تکرار می شود. عزیزم سال ۹۲ شاخص حدود ۳۰ درصد اومد پایین . نه الان که حدود ۵۰ درصد افت کرده

    • ناشناس

      سال 92 سهامدانی که کارشون بورس بود با الان ب هیچ وجه قابل مقایسه نیست
      سال 92 اگه 5% کشور کد بورسی داشتن به لطف و عظمت دولت بی تدبیر الان بالای 70% مردم کد بورسی گرفتن
      اعداد تقریبی بود منظور گفتم قابل مقایسه نیست

    • سعید

      با سواد 57% نه 50%

    • ناشناس

      شما از بورس نیستین اگه بودین میگفتی 90 درصد نه 50

  • امیر

    شاخص تا ۷۰۰هزار میاد پایین خودمونو قول نزنیم

    • ناشناس

      قول بده قول نخوری

  • ناشناس

    شما اگر راست میگید برید شستا باز کنید

  • ناشناس

    آقای تحلیلگر تضمین میکنید موضوع افزایش شاخص رو به 1700000؟؟؟ اگر تضمین نمیکنید لطفا هیچ تحلیل و صحبتی انجام ندید. مردم رو به اشتباه میندازید.
    ضمنا جهت اطلاعاتون , بازار ساز داره حباب تمام بازارهایی که تو شش ماهه اول بوجود آوورده بود رو تخلیه میکنه . الکی بال بال نزن اخوی. به نظر بنده شاخص رو 700000 میمونه.

    • سعید

      اگر سهام هم داشتی این حرف رو میزدی شما ها فقط یه دلال هستید اونم از نوع نفهمش

  • ناشناس

    با همه این موارد قطعاً بازار تا چند هفته منفی است! چون بازار سرمایه فعلاً شرایط عادی را طی نمی کند لذا موارد برشمرده شده تاثیر جدی بر بازار نخواهد داشت. مثلاً همین کارشناسان اظهار می کردند تا انتخابات آمریکا نوسان خواهیم داشت اما در عمل دیدیم چند روز است بایدن انتخاب شده اما فقط امروز بازار سبز کم رمقی داشت یعنی زیر 1 درصد! اگر بازار شرایط عادی و روتین داشت بله ممکن بود روند اصلاح شود اما نه صعود شاخص تا 2100 عادی بود و نه آلان که شاخص رسیده به 1200 لذا تحلیل ها از صحت برخوردار نیست.

    • ناشناس

      دقیقا کسانی که فاز منفی میدن اکثرا دلالان دلار و سکه و خودرو هستند و از صعود بورس وحشت دارند

  • اصغری

    بسمه تعالی
    با سلام و عرض ادب
    آنچه در این گفته ها مدام تکرار می شود ریزش سال 92 است و آنهم با وضعیتی شدید .
    آنچه لازم به ذکر است من خودم تحلیل می کنم و شاخص بازار از 12 سال قبل را دارم و هر حرفی که می زنیم باید مستند باشد 0
    در سال 1392 در پنجم فروردین و هنگام شرع بازار شاخص کل حدود 37804.8واحد بود ودرآخر اسفند همان سال شاخص 79015.6 بود که مشخص می شود در سال 1392 شاخص بورس 40974.6 واحد یعنی شد صد در صدی . آنچه کارشناسان محترم می گویند به بازار مراجعه و پس از مشاهده سوابق ، با سند و مدرک حرف بزنند نه باعرض معذرت انچه در فضای مجازی می شنوند آن را به خورد مردم بدهند .
    در ضمن آنچه ریزش بوده در سال 1393 اتفاق افتاده آنهم چهار ساله نه بلکه 16482.5 واحد بوده است .
    و البته شروع ریزش از انتهای سال 92 تا 93 بخاطر حمله داعش به سوریه بود.