کد مطلب: ۷۵۰۲۵۷

نرخ تورم در بودجه ۱۴۰۲ چقدر است؟

نرخ تورم در بودجه 1402 چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون لایحه تلفیق بودجه نرخ تورم پیش بینی شده در لایحه بودجه در سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ تورم در لایحه بودجه 1402 از سوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی 40 درصد اعلام شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به حضور روسای بانک مرکزی و گمرک در جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت که نرخ تورم پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ۴۰ درصد است.

رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: چهارمین جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۲ با حضور فرزین رئیس بانک مرکزی و رئیس گمرک تشکیل شد؛ در ابتدای نشست رئیس گمرک درآمدهای پیش بینی شده گمرکی را توضیح داد که بر اساس آن برای سال آینده ۱۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی پیش بینی شده که ۳۱ هزار میلیارد تومان آن از درآمد واردات خودرو به میزان دو میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ۴۰ درصد است، گفت: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی نیز توضیحاتی درباره نرخ تورم، رشد پایه پولی، مدیریت نقدینگی و تسهیلات پرداختی تبصره ها ۱۶ و ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ و موارد مورد نیاز در بودجه سال آینده، تسهیلات مربوط به حوزه توسعه، سرمایه گردش، فرزندآوری و ودیعه خرید مسکن و تحولات نرخ ارز، سکه و طلا و تحولات نرخ ارز و تثبیت قیمت ها و سیاست های بازار مبادله ارز و طلا ارائه کرد.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص مجموع سیاست‌های مربوط به ثبات اقتصادی مثل اصلاح نظام بانکی و سیاست های پولی ‌و مالی پرداخت.

زارع افزود: نمایندگی از وزارت نفت نیز توضیح دادند که در بودجه پیش بینی شده روزانه ۱/۴ میلیون بشکه در روز به قیمت هر بشکه ۸۵ دلار فروش رود.

وی در پایان گفت که جلسه کمیسیون تلفیق در شیف سوم با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.