کد مطلب: ۵۹۷۷۶۹

خبرهایی جدید از ۴ نماد بورسی

خبرهایی جدید از ۴ نماد بورسی

اطلاعیه‌های چهار نماد بورسی و فرابورسی در روزهای گذشته منتشر شد که در دو گروه الف و ب دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند روز گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی به منظور رعایت اصل شفافیت طی اطلاعیه‌‌‌هایی تحت‌عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» سهامداران خود را از عملکرد مالی، رویدادهای بااهمیت و هرگونه اطلاعات مهمی که به بهای سهام جهت می‌دهد، مطلع کردند.

این اطلاعیه‌‌‌ها از جهت میزان اهمیت در دو گروه الف و ب دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند.

در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

سامان : بانک سامان اعلام کرد که بازگشت به نامه مورخ ۱۹ /۰۸ /۱۴۰۰ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر افزایش ۴۱‌درصدی سود عملیاتی این شرکت در دوره ۶ ماهه ابتدای سال نسبت به دوره مشابه سال قبل به استحضار می‌‌‌رساند که عمده تغییرات سود مربوط به بخش خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌‌‌گذاری است که دلیل اصلی آن افزایش ۱۰۰‌درصدی حجم تسهیلات اعطایی است که منجر به بالا رفتن درآمد تسهیلاتی و در نتیجه افزایش سود شده است.

جوین : شرکت کشت و صنعت جوین دلایل افزایش سود عملیاتی سال مالی منتهی به ۳۱ /۰۴ /۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل را اینگونه اعلام کرد: همانگونه که در صورت‌های مالی مشهود است طی سال مالی مورد گزارش درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نسبت به سال قبل به ترتیب ۷۰ و ۷۴‌درصد افزایش یافته که عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات و خرید مواد اولیه و نهاده‌‌‌های تولید بوده است. همچنین هزینه‌‌‌های عمومی و فروش به دلیل افزایش حقوق و مزایا در نتیجه اعمال مصوبات شورای عالی کار به حدود ۴۱‌درصد افزایش داشته است. همچنین با توجه به افزایش تسهیلات بانکی، هزینه‌‌‌های مالی به‌تبع آن حدود ۵۶‌درصد افزایش داشته است. تغییرات مزبور منجر به افزایش سود عملیاتی به میزان ۸۷‌درصد و افزایش سود خالص قبل از مالیات به میزان ۷۲‌درصد شده است.

علاوه بر توضیحات فوق افزایش سطح بازده کشت باغات، تغییر قیمت شکر و گندم معمولی و بذری و… از طرف دولت و گرایش شرکت از تولید محصولات معمولی کشاورزی به سمت تولیدات محصولات بذری و نیز افزایش تولید اسید سیتریک کیفی آن هیدروز، باعث افزایش فروش و سود شده است.

پاکشو : روز گذشته شرکت گروه صنعتی پاکشو دو اطلاعیه در سامانه کدال منتشر کرد. طی اطلاعیه‌‌‌ اول شرکت از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی (بیمه سهام) خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که در خصوص موافقت با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی (بیمه سهام)، تحت شرایط ذیل مجموعا ۱.۸۱۱.۴۶۰.۲۵۹ سهم پاکشو در وثیقه قرار گرفته است.

عرضه کننده: شرکت گروه صنعتی گلرنگ (سهامی خاص)

تعداد قابل عرضه: تا سقف ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم

دوره معاملاتی: تا سقف ۲۴ ماه

ارزش سررسید: ۱۰هزار ریال

همچنین در اطلاعیه دوم شرکت اعلام کرد که با درخواست پذیرش سهام شرکت پدیده شیمی جم (سهامی خاص) از شرکت‌های وابسته گروه صنعتی پاکشو، در بازار دوم فرابورس ایران موافقت به عمل آمده است. شایان ذکر است قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های فرابورس و آغاز معاملات، اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارائه می‌شود.

زقیام : شرکت کشت و دام قیام اصفهان از برگزاری مزایده فروش گاوداری صنعتی شیری (تعداد کل تقریبی ۱۱۵۰ راس، تعداد ۵۸۰ راس مولد و تعداد ۴۶۰ راس دوشا) با تولید روزانه حدود ۱۸ تن شیر خام در وسعتی به مساحت ۱۰ هکتار در استان ایلام خبر داد. متقاضیان جهت دریافت اسناد مزایده و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از تاریخ انتشار آگهی در ساعات اداری به شرکت کشت و دام قیام اصفهان مراجعه و تا تاریخ ۱۰ /۰۸ /۱۴۰۰ پاکت حاوی فرم شرایط و پیشنهاد قیمت را تحویل امور اداری شرکت داده و رسید آن را دریافت کنند. میزان سپرده شرکت درمزایده ۵‌درصد قیمت پایه ۳۵ /۲ میلیارد تومان است که به صورت نقدی، یا چک رمزدار بانکی یا ضمانتنامه بانکی پذیرفته خواهد شد. مزایده راس ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۳۰ آبان برگزار خواهد شد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارگزاری آشغال فارابی بازم از دسترس خارج شد
    چرا این کارگزاری توبیخ نمیشود
    کی قراره ضرر های این کارگزاری که به ملت میزند را جبران کند

  • ناشناس

    متاسفانه تمامی صورت مالی شرکتها جعلی وغیر قابل اعتماد هستن مانند سالهای قبل صورتها تا ۹ ماهه همیشه سودهای بالای نشان میدهند معلوم نیست در سه ماهه پایان سال چه اتفاقی میافتد که بناگهان سود شرکتها یکسوم میشود وسازمان بیخاصیت نیز هیچ پاسخگو نیست ونمیخواهد امسال خدا بخیر بگذارند