کد مطلب: ۶۰۰۹۲۷

وعده محسن رضایی درباره شرایط اقتصادی سال ۱۴۰۱

وعده محسن رضایی درباره شرایط اقتصادی سال ۱۴۰۱

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: سال ۱۴۰۱، در واقع سال شکوفایی اقتصادی و گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم و محرومیت‌زدایی از استان هرمزگان و سایر استان‌های کشور خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری پنجشنبه شب در جمع بندی سخنان خود از سفر یک روزه به استان هرمزگان افزود: امیدواریم همه کمک کنند که مساله معیشت مردم و محرومیت‌هایی که در هرمزگان و استان های دیگر هست، هرچه زودتر برطرف شد و سال آینده شاهد اتفاق های خوبی برای کشور باشیم.

وی با اشاره به بازدید از اسکله و انبارهای بندر شهید رجایی بیان کرد: هدف ما در دولت سیزدهم این است که حمل کالا را یکسره کرده تا کالاها به صورت مستقیم از کشتی تخلیه و بر روی وسیله حمل کننده قرار گیرد و به مقصد استان ها ارسال شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اظهار کرد: باید اطلاعات کشتی‌ها بلافاصله قبل از رسیدن به بندرگاه ثبت و وارد سامانه شود و به محض اینکه وارد بندرگاه شد با کمترین توقف بارها تخلیه و از طریق ریل و ماشین اقلام به دست مردم برسد.

رضایی همچنین بااشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از بندرامام گفت: در ۶ ماهه نخست امسال زیر ۲ هزار کامیون از این بندر تخلیه و بارگیری می‌شد اما اکنون روزانه به سه هزار کامیون رسیده است که امیدواریم این مهم در بندر شهید رجایی و مساله کانتینرهای انباشت شده در این بندر نیز بزودی اتفاق بیافتد.

وی همچنین در بازدید از مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) گفت: کشتی سازی بسیار خوب و دارای کارشناسان با تجربه‌ای بود که کشتی‌های متوسط تا ۳۵ هزار تن را تولید می‌کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: تقاضای مسئولان کشتی سازی این بود که این رقم به بالای ۷۰ هزار تن تا ۱۰۰ هزار تن برسد که برنامه داریم با مشارکت برخی از کشورهای خارجی بتوانیم کشتی سازی خوبی را در منطقه بوجود بیاوریم.

رضایی همچنین در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه پتروپالایش گفت: کار بسیار بزرگی در کنار ستاره خلیج فارس صورت می‌گیرد که جای قدردانی دارد.

وی در بازدید از مناطق زلزله زده فین هرمزگان نیز اظهار کرد: بنا بر توصیه ریاست جمهوری و پیگیری مصوبه‌های معاون اول بازدیدی از مناطق زلزله زده فین داشتیم که کارهای خوبی در این منطقه انجام شده و ما آمده ایم که بگوییم دولت در کنار مردم زلزله زده هست و فراموششان نمی‌کنیم.

وی در پایان در نشست مهم شورای اداری استان هرمزگان که با حضور همه فرمانداران به صورت آنلاین برگزار شد، شرکت کرده که پیشنهادهای خوبی ارائه شد و این یعنی معلوم است که مدیران استان به صورت کامل بر مسائل و مشکلات مسلط بوده و پیشنهادها و نقطه نظرهای استان را از زبان ان ها شنیدم که برخی باید در داخل استان دنبال شود و برخی نیز در تهران در نشست هیات دولت و در قانون بودجه ۱۴۰۱ باید اینها را پیگیری کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری در پایان با اشاره به نشست با کارآفرینان بخش خصوصی استان هرمگان نیز گفت: در این نشست ۲ ساعته مشکلات و موانع استان را بررسی و پیگیری کردیم.

رضایی که صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شده، پس از بازدید از بندر شهید رجایی، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ایزوایکو و شرکت در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ، با بالگرد عازم مناطق زلزله زده هرمزگان شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری پس از حضور در مناطق زلزله زده، با مردم منطقه به گفت و گو پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات و اقدامات در دست انجام مسئولان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده قرار گرفت و دستورهای لازم برای سرعت بخشی در رسیدگی به امور زلزله زدگان را صادر کرد.استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مدیران و مسوولان نیز معاون اقتصادی رییس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش قمپزه وعده های سرخرمن میدن

  • ناشناس

    شکوفایی اقتصادی برای خودش و فک و فامیلش.

  • شهروند

    سردار ما به شکوفایی اقتصادی در سال ۱۴۵۰ هم راضی هستیم. شما خودشو ناراحت نکن. از نظر من شهروند، ما ونزوئلا خواهیم بود و بعد از اون تبدیل به سومالی و گامبیا می شویم. تا زمانیکه کشور توسط مافیای قدرتمند اداره میشه حتی اگر تیمهای اقتصادی برترین اقتصادهای دنیا وارد تیم دولت شوند باز هم وضعیت همین است که هست.

  • ناشناس

    یکبار در مورد کنترل بیماری و واکسن کووید ۱۹ به مخالفین و منتقدین‌ رو دست زدن حالا خیلی ها منتظر نتیجه مذاکرات هستند.هر چقدر مسئولین از بهبود معشیت در آینده کمتر حرف بزنند این ابهام به وجود میاد که شاید شرایط تغییر کند اگر وعده ها بیشتر شود نشانه منفی برای اقتصاد محسوب میشه.اولین، مهم ترین و حساس ترین گام برای حل مشکلات معشیتی نتیجه بخش بودن مذاکرات و رفع تحریم هاست. بعد حل مسائل داخلی. در غیر این صورت وضعیت اقتصاد بحرانی خواهد شد.

  • محسن

    سال بدبختی

  • حسین

    نخته ضعف نداشتن تکنولوژی الکترونیک چیزی مثل جایزه نوبل و حتی بزرگتر. در نظر بگیرید برای کسی که تکنولوژی و ساز و کار الکترونیک و cpu را نهادینه و بومی سازی کنه.هیف کسی توجه نمی کنه

  • ناشناس

    تو رو به قرآن کم وعده های الکی بدین دیگه مردم خسته شدن دیگه تحمل شنیدن حرف های الکی نداریممم

  • ناشناس

    بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

  • عروسک

    سه سال هر ماه جلسه سران سه قوه در خصوص معیشت مردم‌.از هفته بعد همه چی ارزان می‌شود. شتر در خواب بیند پنبه دانه آره شماها گران نکنید ارزونی رو نخواستیم. حامل‌های انرژی چقد از سال۸۸ به بعد گران‌تر شده ولی یارانه در باطلاع گیر کرده البته همه چیز اینطوری هستش.روز پرداخت یارانه ها روز مصیبت اوزما برای دولت هست یادی کنیم به حرفهای زنگنه.

  • ناشناس

    آقا محسن فقط اوضاع را از این بدتر نکنی گشایش پیشکش