کد مطلب: ۶۰۳۵۴۵

از وعده‌های بورسی مسئولان چه خبر؟

از وعده‌های بورسی مسئولان چه خبر؟

سناریوی غم انگیز از دست رفتن سرمایه‌های سهام‌داران بورسی که از سال قبل آغاز شد، تمامی ندارد. این درحالی است که مسئولان برای بهبود اوضاع بورس وعده‌های زیادی داده اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حرکت بازار سرمایه روی شیب نزول سرعت گرفته و مردم همچنان بازندگان اصلی اعتماد به این بازار هستند و با وجود آنکه مسئولان اخیرا وعده‌های مختلفی برای به تعادل رسیدن دادند، وضعیت بازار روز به روز حادتر می‌شود.

سناریوی غم انگیز از دست رفتن سرمایه‌های سهام‌داران بورسی که از سال قبل آغاز شد، تمامی ندارد. شاخص کل بورس برای چندمین مرتبه طی ماه‌های گذشته به زیر یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید.

این درحالی است که مسئولان برای بهبود اوضاع بورس وعده‌های زیادی داده اند.

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین وعده‌ها، وعده‌ای بود که حدود یک ماه پیش از سوی محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور داده شد.

وی یک بار در نهم آبان ماه و در کمیسیون اقتصادی مجلس بود که گفت: برنامه‌های جدیدی برای بهبود شرایط داریم و به احتمال زیاد در آذرماه خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید. دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند؛ زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به ۵۰ سال گذشته بوده و سنتی است و بازار نمی‌تواند انعطاف داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه از آنجا که بازار سرمایه را برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آن قائل هستیم و آن را تقویت می‌کنیم، تصریح کرد: سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

همچنین در تاریخ ۱۳ آبان و در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان خوزستان با بیان این که بازار بورس تقویت خواهد شد، گفت: کل بازار بورس در حال برنامه ریزی و اصلاحاتی است و دولت مصمم است که این اصلاحات را ادامه دهد.

اکنون یک ماه از وعده‌های مذکور گذشته و در آذرماهی قرار داریم که قرار بود سهام‌داران خبرهای خوش بورسی را بشنوند، فعلا به جز روزهای قرمز و سهم‌های قفل در صف فروش چیزی نصیب سهام‌داران نشده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوقی ها اجازه رشد رو به بازار نمیدند و پول مردم رو گروگان گرفتند
    ادامه نقشه ای که در دولت قبل شروع شد.
    دعوت مردم به سرمایه گذاری دربورس با تبلیغات گسترده صدا و سیما، ریزش بازار، الان هم فقط نوسان گیری از مردم.
    به جز چند سهم محدود، هیچ سهمی رشد نمیکنه. یعنی حقوقی ها نمیگذارند. ادامه نقشه تامین بودجه از جیب مردم ایران.

  • ناشناس

    انشالله به وعده های محسن رضایی که برای بورس داده فک کنم داریم نزدیک میشویم و انشالله روند مثبت ادامه دارد الان زمان فروش نیست و باید نگهداری کنیم چون با این پول نمیشه چیزی دیگه ای خرید اگر کسی قصد فروش داشت قبلا باید اقدام میکرد

  • ناشناس

    من که با گوش کردن به حرف مسئولین و سرمایه گذاری در بورس ایران، کلی ضرر مالی کردم. بعد از یک سال و نیم، به این نتیجه رسیدم بهتره سهمهام رو بفروشم که حداقل دیگه بیش از این اعصاب خردی نکشم و وقتم تلف نشه. اما دیگه حرف هیچ یک از مسئولین رو قبول ندارم. هیچ کدومشون رو. صدا و سیما رو هم به خاطر تبلیغات گسترده پارسال و سکوت الان تحریم میکنم. خداحافظ بورس ایران.

  • ناشناس

    من جای اینا بودم ساختمون بورسو میفروختم میدادم به اونایی که ضرر کردن تا آبروم بیشتر از این نره

  • رضایی شون

    کل بازار بورس در حال برنامه ریزی و اصلاحاتی است و دولت مصمم است که این اصلاحات را ادامه دهد.طرف میگه دولت مصممه گه به اصلاح بورس ادامه بده. از این شفاف تر میگه داریم، مگه میشه …

  • ناشناس

    تمام ریزش بورس عمدی هست .یه نگاه به سهامهای غاذر و غنوش بندازید.به عت کمی رشد بسته شده ولی در ریزشها نمیبندن.از طرفی به راحتی هر سهمی رو میبندن و به این زودی باز نمیکنن.دارن شدید مردم رو به عمد بی اعتماد میکنن.

  • ناشناس

    بعضی سهامها تقریبا ۸۰ درصد افت کردن و بازم هیچ حمایتی از حقوقی اون شرکت دیده نمیشود با توجه به اینکه خودم سواد ندارم ولی بنظرم باید این شرکتها در کف حداقل قیمت حمایت کنند چون قیمت اکثر سهامها به چند سال قبل رسیدن مثل ثرود از ۲۱۰۰به ۵۰۰ و یا فسا از ۴۲۰به ۱۰۰و….. لازم هست ناظران سازمان تذکر به این شرکتها بدن چون مشخص هست سرمایه مردم را تقریبا به صفر میرسانن تا مفت ازدشتشون خارج کنند و بنظرم احتمال دارد ناطران بورس همدست این شرکتها باشن

    • ناشناس

      همه را درست گفتی جز اون احتمال آخر را ، شک نکن

  • ناشناس

    فقط حرف درمانی .

  • حسین زاده

    بهتره بگیم از دروغهای بورسی چه خبر

  • ایرانی

    آقای رضائی قبل ازاین دولت مرتباریزش بورسوزیرسوال میبردحالاکه دراین دولت هست … فعلا که بایدگفت صدرحمت به دولت قبل ضررکردیم ولی مردم شماروخوب شناختند