کد مطلب: ۵۴۹۵۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟

هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین به عنوان ۵۸۰مین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار عرضه خواهد شد. سقف قیمتی این سهم ۲۲۰ و کف قیمتی آن ۲۰۹ تومان است و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم خواهد بود.

این شرکت در سال ۱۳۸۳ به صورت سهامی خاص ثبت شد و به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ نوع شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

موضوع فعالیت شرکت خرید و فروش انواع اوراق مالی اسلامی در چارچوب قوانین و مقررات، دریافت نمایندگی و عاملیت منابع مالی از اشخاص به منظور اعطای تسهیلات در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و… است.

سهامدار عمده این شرکت بانک کارآفرین با یک هزار میلیارد سهم است و شرکت صرافی بانک کارآفرین هم از دیگر سهامدار عمده این شرکت به حساب می‌آید.

1 6

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، جمع کل دارایی‌های این شرکت در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۰۱ درصد رشد داشته است. مجموع بدهی‌های این شرکت در سال ۹۹ حدود ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل ۵۰۰ درصد بیشتر شده است.

سود انباشته این شرکت در سال مالی ۹۹ حدودو ۵۶ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۵۲ درصد بیشتر شده است.

با توجه به مشارکت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در عرضه اولیه «غکورش» برآورد می‌شود احتمالا در این عرضه اولیه هم به هر نفر ۶۵ سهم برسد که معادل ۱۴ هزار تومان می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فگستر صد درصد سود داده فتوسام ۶۰ درصد و فقط خودشون میتون بخرن و سود کن ی هفته تو صف نتونستم بخرم…اونوقت غکورش اشغال با قیمت بالا قالب کردن حالام قیمتش میاد تا ۲۰۰ تومان ..واقعا دزدی اشکار اینه

  • محمد

    خسیس یه خورده بیشتر عرضه میکردی خب چیه اخه ?

  • ناشناس

    خوبه دیگه ۳۰درصد سود میده ۴هزارتومن یه سنگک خشخاشی باهاش بخرید

  • ممدی

    اینکه یک شرکت چنددرصداندک ازسهام راعرضه کند وعمده سهام ۹۰درصددست خودش باشد وبگویند سهامی عام قدری خنده داراست حتی اگرقانونی هم باشد غلط وبنفع سرمایه دارعمده است بایدتغییرکند تاسهامداران خردهم به نحوی دخیل باشند .

  • ناشناس

    اصلا خجالت نکشین چ کاریه بیاین بگین هر سهامدار ۱۵تومن بریزین ب حسابمون با تشکر.بهتر از اینه که ب اسم عرضه اولیه ازمون پول بگیرین ???

  • ناشناس

    اینارو میگفتین بهتون پول میدادیم خودتونو زحمت نمیدادین 14 هزار تومن پول بسته اینترنتی هم نمیشه

  • ناشناس

    لطفا بگید دوستان شما هم گوشی تون قطع اینترنت یا فیلتر است امروز به خبر از همه چیز ساعت ۹ گوشی باز کردم و نتونستم وارد بورس بشم و ساعت ۱۱ به فکرم افتاد با فیلترشکن رفتم با ۶میلیون ضرر

  • ناشناس

    تا چشم بهم میزنی ساعت کاری بورس تموم میشه تا ساعت ۱۴۰۰افزایش یابد بازار جذاب میشود

  • ناشناس

    14هزارتومان اگه 100درصد هم سودکنه چی میشه چه مشکلی حل میکنه فقط مردمو چیز …فرز کردین یه عده حرفه ای دزدی کنن حر

  • ناشناس

    بنده امروز 12تیر این سهم را 3990 ریال فروختم
    در عرضه اولیه 52 سهم به قیمت 2200 ریال خریداری نمودم
    سهم از ابتدای تیر ماه تا به امروز بسته بود
    واقعن جای تاسف داره این همه روز چه توضیحی داشت برای بسته ماندنعمو بورسی