کد مطلب: ۴۳۱۵۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت درآمد شرکت اپل تحت تاثیر ویروس کرونا

افت درآمد شرکت اپل تحت تاثیر ویروس کرونا

گزارش‌ها نشان می‌دهد، کمپانی اپل، ارزشمندترین شرکت جهان هم از آسیب‌های ویروس کرونا در امان نبوده و پیش‌بینی می‌شود درآمد این شرکت در سه‌ماه ابتدایی سال 2020 کاهش یابد.

حتی باارزش‌ترین شرکت جهان هم از آسیب‌های ویروس مرگبار کرونا مصون نیست. کمپانی اپل روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: به‌دلیل آثار منفی شیوع ویروس کرونا، انتظار نمی‌رود سوددهی این کمپانی در سه‌ماهه ابتدایی سال 2019، به میزان پیش‌بینی‌شده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این اعلامیه مطبوعاتی، گسترش چشمگیر ویروس کرونا از دو جهت عرضه و تقاضا این کمپانی را تحت تاثیر قرار داده است.

از یک‌سو، با پایان سال نوی چینی و بازگشایی دیرهنگام برخی کارخانه‌ها، انتظار می‌رود تولید آیفون با سرعت آهسته‌تری رخ دهد و در نتیجه محدودیت‌هایی در زمینه عرضه آیفون در سراسر جهان وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر، اثرات نامطلوب این بیماری بر تقاضا نیز چشمگیر خواهد بود. کلیه فروشگاه‌های خرده‌فروشی این شرکت در سراسر کشور چین به‌طور موقف تعطیل هستند. در فروشگاه‌های باز هم تعداد مشتریان محدود است.

علی‌رغم آنکه فروش این کمپانی در چین در سال 2019 به کمترین سطح پنج سال گذشته رسید، اما چین همچنان بازار بسیار مهمی برای اپل محسوب می‌شود.

پس از آنکه موبایل‌های هوشمند اپل در سال 2010 وارد چین شدند، فروش این شرکت در چین تنها در پنج سال 20 برابر شد. در سال 2015، چین 25 درصد از مجموع درآمد اپل را به‌ خود اختصاص داد.

این رقم تا پایان سال 2019 به 17 درصد کاهش یافت.

پیش‌بینی‌ می‌شود، شیوع ویروس کرونا موجب افت بیشتر درآمد این شرکت در فصل ابتدایی سال جاری میلادی شود.

نمودار زیر سهم چین از میزان فروش کمپانی اپل را در 9 سال گذشته نشان می‌دهد:

درآمد اپل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.