کد مطلب: ۶۸۹۶۸۴

اتحادیه اروپا:

تهران و واشنگتن فورا به متن پیشنهادی پاسخ دهند

تهران و واشنگتن فورا به متن پیشنهادی پاسخ دهند

اتحادیه اروپا از تهران و واشنگتن انتظار دارد تا فورا به متن نهایی توافق در وین پاسخ دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه اروپا از تهران و واشنگتن انتظار دارد تا فورا به متن نهایی توافق در وین پاسخ دهند.

ایسنا ، به نقل از روزنامه بیزینس ریکوردر نوشت، پیتر استانو، سخنگوی سرویس اقدامات خارجی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات وین گفت: دیگر فضایی برای مذاکرات باقی نمانده است.

وی ادامه داد: ما متن نهایی را در اختیار داریم. حال باید اینباره تصمیم‌گیری شود. پاسخ "آره یا نه" است. ما از تمامی طرفین انتظار داریم تا بسیار سریع در اینباره تصمیم‌گیری کنند.

با پایان این دور از گفتگوها در وین با وجود اینکه اتحادیه اروپا تاکید دارد که متن نهایی مذاکرات را به طرفین ارائه کرده است اما مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که هیچ چیز تاکنون نهایی نشده است و رایزنی‌ها و تماس‌ها باهماهنگ‌کننده و طرف‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در این باره تاکید کرد: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و نگرانی‌های کشورمان برگزار شد.

در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.

او بعد از اعلام نظر اتحادیه اروپا گفت: با توجه به مباحث صورت گرفته طی سه روز گذشته، انریکه مورا چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد و ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توافق صورت گرفت

  • ناشناس

    این مسا یلخوب است انشاالله به نتیجه خوب تر برسد

  • ناشناس

    اخه این چه توافقی که از متنش هیچکس نباید خبرداشت باشه به جز دولت

  • ناشناس

    نه طرف آمریکایی و نه طرف ایرانی تمایلی برای برجام ندارند ولی اگر توافق صورت نگیرد بیشترین ضرر را اروپا می‌کند

  • ناشناس

    طرف آمریکایی تمایلی به توافق ندارد چون باج بیشتری می‌خواهد و کمترین تضمین را هم می‌دهد ایران هم بر همین اساس اعتمادی به آنها ندارد این وسط اگر توافق نشود بیشترین زیان را اروپا می‌کند

  • بهرام

    فعلا باید جمع بندی وتحلیل وبررسی توافق بین دوکشور کامل ومهیل شود تاتوافقی جامع کامل ومناسب اجراشود و بازم دیوانه ای مثل ترامپ آنرا منهل نکند وبحرانهای جهانی دوباره بوجودنباید

  • ناشناس

    مطمئن با شید زمستان سختی در انتظار اروپا هست . و ایران به خاطر بد عهدی اروپا میخواد تلافی کند و این وسط فقط مردم قربانی هستند.