کد مطلب: ۲۲۳۰۴۳

پاسخ معاون گردشگری به انتقادها از امکانات فرودگاه امام

پاسخ معاون گردشگری به انتقادها از امکانات فرودگاه امام

معاون گردشگری کشور درحالی تحولات فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را مثبت ارزیابی کرد که هنوز بسیاری از گردشگران خارجی این فرودگاه را جزو ضعیف‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان از نظر خدمات‌دهی و امکانات رفاهی می‌دانند و برخی کارشناسان گردشگری نیز آن را به فرودگاهی جنگی تشبیه کرده‌اند.

محمد محب خدایی در جریان بازرسی‌های نوروزی، از وضعیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود و خروج کشور است، بازدید کرد و گفت: تحولات صورت گرفته در این فرودگاه و احداث سرویس‌های بهداشتی جدید در آن که دارای استانداردهای هتل‌های ۴ ستاره است، جای تقدیر دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحولات این فرودگاه در ۷۰ روز گذشته، درحالی قابل توجه دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گرفته و پیشنهاد داده شده که الگوی سایر فرودگاه‌های کشور قرار بگیرد که این فرودگاه همچنان امکانات رفاهی ناچیزی برای مسافران ترانزیت و یا در توقف‌های طولانی دارد و با کمبود تابلوهای راهنما مواجه است.

تابلوهای موجود نیز آنچنان که بیشتر مسافران اشاره می‌کنند، کوچک و ناخوانا و در بیشتر موارد ناکارآمد است.

کانترهای اطلاع‌رسانی درباره امکانات مورد استفاده گردشگران از جمله سیستم ناوگان حمل‌ونقل درون شهری و مشخص نبودن کریدورهای کنترل ویزا و گذرنامه که معمولا گردشگران و مسافران خارجی را در نخستین برخورد سردرگم می‌کند، از دیگر نقطه ضعف‌های مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی ایران است.

استفاده نکردن از نشان‌های مرتبط با ایران و صرفا مزین شدن سالن‌های این فرودگاه به تبلیغات کالاهای خارجی، باعث شده برخی از کارشناسان گردشگری آن را به فرودگاهی نظامی یا جنگی تشبیه کنند.

محمد محب خدایی در بازدیدی که از این فرودگاه داشت از مسؤولان آن خواست که فرصت‌های گردشگری کشور و جاذبه‌های روستایی و عشایری را در تعطیلات نوروز در محوطه باز فرودگاهی به مردم و گردشگران معرفی کنند.

همچنین اختصاص فضایی به صنایع دستی ایران در فرودگاه بین‌المللی تهران پیشنهاد شد که علی رستمی ـ مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) ـ از آن استقبال کرد و برای اختصاص جایگاهی مناسب به منظور نمایش هنرهای سنتی ایرانی اعلام آمادگی کرد.

براساس این توافق اولیه قرار شد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در چند روز آینده برای برپایی نمایشگاه موقت صنایع دستی در فرودگاه امام خمینی اقدام کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام گردشگران ایرانی هم از امکانات این فرودگاه راضی نیستند برای خود من 2 مشکل پیش امد قبلا یکی خرابی سرویسهای بهداشتی در سالن ورودی و دیگری راننده اتوبوس که قرار بود ما را به پارکینگ 3 ببرد گفت پیاده با بار از پل هوایی بروید اگر با من بخواهید بروید 1 ساعت حیرون می شوید. و اصلا قابل مقایسه نیست شما مقایسه می کنید