کد مطلب: ۱۲۸۱۹۷

پاکستان در جمع ۱۰ شریک اول تجاری ایران است

پاکستان در جمع 10 شریک اول تجاری ایران است

مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به موافقتنامه تجاری ایران و پاکستان گفت: این کشور جز 10 شریک تجاری اول ایران است. موسویان در مصاحبه با برنامه “روی خط اقتصاد” به رقم 1 میلیارد و 100 میلون دلاری مبادله تجاری در سال گذشته میان دو کشور اشاره و اظهار

مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به موافقتنامه تجاری ایران و پاکستان گفت: این کشور جز 10 شریک تجاری اول ایران است.
موسویان در مصاحبه با برنامه "روی خط اقتصاد" به رقم 1 میلیارد و 100 میلون دلاری مبادله تجاری در سال گذشته میان دو کشور اشاره و اظهار کرد: دوسوم این رقم از سوی ایران و بقیه شامل واردات از پاکستان بوده است.
وی روند تجاری ایران و پاکستان در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مبادله هیئات تجاری، مذاکره در این رابطه و برگزاری نمایشگاه اختصاص ایران در کراچی با حق فروش از جمله دستاردهای مثبت سال گذشته بوده است.
موسویان ضمن پیچیده خواندن موافقتنامه های تجارت آزاد، اظهار کرد: امروز برغم انتشار برخی اخبار در رسانه های پاکستان، مذاکرات میان تیم مذاکره کننده سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت بازرگانی پاکستان در جریان است.
وی از روند رو به رشد تعامل و همکاری تجاری میان دو کشور سخن گفت و افزود: در زمینه بانکی نیز در جهت حل مشکلات حرکت می کنیم؛ مذاکرات نیز در جریان می باشد و اشتیاق ادامه ی همکاری تجاری از سوی دو کشور دیده می شود.
موسویان با بیان اینکه تجارت یک میلیاردی از سوی بانک های دو کشور قابل داد و ستد است، تصریح کرد: هفته آینده کمیسیون مشترک ایران پاکستان در تهران بر گزار می شود و درباره روان سازی، توسعه و تنوع کانال های تبادل پول مذاکره خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.