خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۰۴۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / سبز خوش‌رنگ بازار پس از بازگشت خودرو به بورس کالا

پایان بورس امروز / سبز خوش‌رنگ بازار پس از بازگشت خودرو به بورس کالا

بورس تهران در پایان جریان معاملاتی امروز با پایان یافتن قدرت فروشندگان پس از روز ابتدای هفته سبز شد. رشد 2.25 درصدی امروز بورس موجب افزایش 36 هزار و 960 واحدی شاخص کل شد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان در ارتفاع یک میلیون و 680 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران پس از گام منفی که در روز ابتدایی هفته برداشته بود، با رشد 36 هزار و 960 واحدی شاخص کل بورس همراه شد.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی در آستانه کانال 1.7 میلیونی قرار گرفت که بیش از 90 درصد از نمادهای حاضر در معاملات رنگ سبز به خود گرفتند. در نهایت شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 680 هزار و 675 واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است به دنبال همتای خود جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و کام سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط را به مانند سهامداران شاخص‌سازها شیرین کرد.

در پایان جریان دادوستدهای امروز، شاخص کل هم‌وزن 3.06 درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش 15 هزار و 426 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 520 هزار واحدی قرار داد.

افزایش ارزش معاملات خرد

نکته بااهمیت بازار امروز روند افزایشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده 8 هزار و 905 میلیارد تومانی قرار گرفت تا 29 درصد نسبت به ارزش معاملات روز گذشته معاملاتی افزایش یابد.

رکورد ماهانه ورود پول

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از ورود 1038 میلیارد تومان پول به بورس می‌دهد. ورود پول افراد حقیقی به بازار سرمایه نشانه خوبی جهت اعتبار روند حال حاضر است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 586 نماد سبز و 42 نماد منفی نمایان‌گر قدرت مطلق خریداران در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 274 میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، میدکو، فارس و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل در روزی که به سختی نمادهایی با تاثیر مثبت بر شاخص کل پیدا می‌شد، نمادهای پارسان، خنصیر، خموتور، ختراک، پسهند و ولملت در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای بپاس، آریا، وسپهر، شگویا، صبا و شراز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی غگیلا و وطوبی بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای نمرینو، فلات، لخانه، پلوله، ثمسکن، وسینا و داسوه بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت پای ثابت صف‌ فروشی‌های بازار سرمایه بازهم در این لیست حاضر بود و در ادامه نمادهایی همچون خبنیان، فجوش، قجام و بتک در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای وساخت، وتجارت، وبصادر، خکرمان و کویر بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه احتمال زیاد فردا و پسفردا نوبت پالایشی ها باشه چون این مدت از شاخص جا موندن.
    البته نظر شخصی هست مبنای معامله قرار نگیره

    • امیر

      احتمال داره شاخص تا ۵ میلیون بالا بره و بعد سقوط کنه تا ۳ میلیون