کد مطلب: ۷۴۰۵۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / سرانجام سبز پاییز برای بازار سرمایه

پایان بورس امروز / سرانجام سبز پاییز برای بازار سرمایه

افزایش وزن تقاضا در بورس تهران شاخص کل را 4 هزار و 104 واحد بالا برد. در روزی که تعادل بر بازار سرمایه حاکم بود نماگر اصلی بازار در ارتفاع یک میلیون و 496 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز پایانی آذرماه نمای اولیه بورس تهران به رنگ سبز بود. افزایش وزن تقاضا در روند بازار به راحتی قابل لمس بود به طوری که مجموع ارزش دو برابری صف‌های خرید در مقابل صف‌های فروش، خود حاکی از برتری قابل ملاحظه خریداران بود.

روند صعودی تا پایان معاملات ادامه داشت تا بدین ترتیب شاخص کل بورس در پایان آذرماه با رشد 0.28 درصدی ضمن افزایش 4 هزار و 104 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 496 هزار واحدی قرار گیرد.

شاخص هم‌وزن هم با سبقت از نماگر اصلی در حرکتی همسو موفق به ثبت رشد 0.75 درصدی شد. در روزی که حال عمومی سهام متوسط و کوچک بازار بهتر از نماد‌های شاخص‌ساز بود نماگر هم‌وزن بورس تهران آذرماه را با قرار گرفتن در محدوده 445 هزار و 720 واحد به پایان رساند.

ارزش معاملات در روز جاری چقدر بود؟

امروز برخلاف عملکرد نسبتا مطلوب شاخص کل بورس، اعداد و ارقام بازار سرمایه نظیر ارزش و حجم معاملات افت کردند. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده 4 هزار و 169هزار میلیاردی قرار گرفت تا کاهش ارزش معاملات نسبت به روز گذشته در آخرین روز آذرماه حس شود. نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که در محدوده 9 میلیارد و 380 میلیون برگه سهم معامله شده قرار گرفت.

شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج 10 میلیارد پول از بورس می‌دهد. اگر قرار به رشد کلیت بازار سهام است، ورود پول و اعتماد سهامداران برای گذاشتن سرمایه خود در بورس تهران شرط لازم و مهم به وقوع پیوستن این هدف است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 414 نماد سبز و 213 نماد منفی نمایان‌گر قدرت نسبی فروشنده‌ها در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز چهارشنبه معادل 256 میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای وبانک، وبملت، وپاسار، حکشتی، وبصادر و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، فولاد، شتران، پارس، شبندر و کچاد در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای فجهان، ومهان، غصینو، کگهر، کوثر، خدیزل و فرابورس بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی آریا، زاگرس، وسپهر، دتوزیع و پارتا بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای پارس، فارس، قهکمت، ولبهمن، خپویش، جم پیلن و شستا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، گدنا، رفاه، واحصا و فن آوا در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای کپشیر، خفنر، پارس، خفولا و ساینا بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.