کد مطلب: ۸۱۶۳۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۲/ تعطیلات، بورس را به کما برد

پایان بورس امروز 10 خرداد 1402/ تعطیلات، بورس را به کما برد

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته با افت قیمت سهام روبرو بود و بیش از 17 هزار واحد عقب نشست. شاخص هم‌وزن نیز همین مسیر نزولی را پیمود و به این ترتیب بازار سهام با ریزش دسته‌جمعی نمادهای بزرگ و کوچک روبرو شد. به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلات هفته آینده، اغلب سهامداران، دست به نقد شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس تهران با افت 17 هزار و 387 واحدی روبرو شد و با عقب‌نشینی 0.76 درصدی در پله دو میلیون و 271 هزار واحدی قرار گرفت.

در همین حال، شاخص هم‌وزن نیز هشت هزار و 383 واحد، معادل 1.08 درصد کاهش یافت و به سطح 765 هزار و 509 واحد رسید.

امروز شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب 0.77 درصد، 0.84 درصد و 0.67 درصد کاهش را تجربه کردند.

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت 202 واحدی روبرو شد و تا سطح 28 هزار و 624 واحدی عقب‌نشینی کرد.

عملکرد صنایع

امروز نماد فارس توانست شاخص کل بورس را 930 واحد بالا ببرد. این در حالی بود که زور نمادهای کاهشی بر فارس غلبه کرد و به این ترتیب نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، اخابر، فملی و خودرو، با تاثیر منفی، شاخص کل را عقب راندند. در همین حال امروز خنصیر، خودرو، دانا، ثشاهد، وبملت، خساپا و خگستر پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در فرابورس هم نمادهای وسپهر، خاور، آریا، زاگرس، دی، شگویا و سمگا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. در همین حال امروز دی، کرمان، زملارد، گدنا، خاور، وپویا و مادیرا پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

ارزش معاملات

بورس تهران امروز شاهد معاملاتی به ارزش هشت هزار و 468 میلیارد تومان بود. فرابورس هم امروز معاملاتی به ارزش 73 هزار و 108 میلیارد تومان را تجربه کرد.

با این حال اما سهم معاملات خرد در بازار امروز تنها 9 هزار و 108 میلیارد تومان بود. همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته، تنها 16 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم معامله شد. به این ترتیب بازار از یک سو ارزش معاملات پایین و از سوی دیگر حجم معاملات اندک را تجربه کرد.

در همین حال امروز بازار سهام با خروج 890 میلیارد تومان پول حقیقی روبرو شد که نظریه نقدشدن سهامداران در آستانه تعطیلات طولانی هفته آینده را تایید می‌کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار بیچاره

    لعنت به مدیران بورس و تصمیم گیران این حوزه

  • یا الله

    ریزش سهام وضررهای جبران ناپذیر سهامداران خرد هر روز به یک بهانه آیا مرد رشید وجوانمردی در میانتون نیست که سهامداران متضرر چهار ساله را کمک کنید؟؟؟پس چجور ملت وآحاد مردم را به بازار غارتگری بورس فرا خواندید ودعوت کردید ؟؟؟ ما سهامداران متضرر شما را به چوب بی صدا خدا نوید عذاب میدهیم (إن عذاب ربک لواقع)

  • تهرانی

    اگه یه نظر سنجی بزاره سازمان بورس، جهت باز بودن معاملات پنحشنبه، بالفور روزهای پنج شنبه هم جزو معاملات میزارن، مثل تایم بانکها، عزیزان بازار سرمایه و بورس ستون فقرات اقتصاد کشوره نباید یروزم تعطیل //