کد مطلب: ۶۶۶۳۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز دوشنبه ۲۳ خرداد شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز افزایش ۳۹ هزار و ۵۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۸ درصد افزایش داشت و به محدوده ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۶۰ هزار و ۶۴۹ معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای میدکو، فولاد، فملی، پارس، تاپیکو، ومعادن، وغدیر و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای البرز، همراه، حفارس، خپوش و قپیرا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۴۱۵ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۴۲۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۳ هزار ۲۶ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، شگویا، هرمز، صبا، ارفع و ومهان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای قچار، حگهر، افرا و شپاس نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای ددانا، فزر، آریا، کرمان، فرابورس، شگویا و شاروم نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۳۰۵ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۷۳ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، پارس و نوری بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را ثبت کردند. همچنین بپاس، وبملت و فملی بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

علت رشد چیست؟

علت این رشد ۳۹ هزار واحدی امروز را می‌توان ناشی از افزایش قیمت دلار در بازار آزاد طی روز اخیر دانست. فشار روانی افزایش قیمت دلار باعث شده که سهامداران وارد صف‌های خرید شوند و شاخص کل نیز مثبت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت دستوری و مصلحتی فردا بر میگردد

  • ناشناس

    مسخره تر از این بورس تو کارتون دیده بودید سود سهام وهر کوفت و زهر ما ری را در شاخص کل اثر میدهند

  • ناشناس

    کارناشناسانِ نابلد ، مزخرف زیاد میگن و هیچکدام از تحلیل هاشون درست از آب در نمیاد. اگه بورس به دلار وابسته باشه با دلار ۳۰ هزار تومان باید همانند سال ۹۹ شاخص کل از ۲ میلیون و دویست هزار واحد عبور کرده باشه . نه اینکه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گیر کرده باشه و بالاتر نرود.!!!!!!!!!!