کد مطلب: ۶۴۴۹۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا شاخص بورس رشد کرد؟

چرا شاخص بورس رشد کرد؟

امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از هشت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز افزایش هشت هزار و ۹۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید.

کارشناسان می‌گویند که افت تالار شیشه‌ای طی روزهای گذشته طبیعی بود. امروز بازار به روال عادی خود بازگشت و بورس شنبه نیز به همین شکل دنبال می‌شود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: روند معاملات بازار سهام طبیعی است. این افت و رشد شاخص را می‌توان به علت گردش نقدینگی در بازار دانست.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۸۲ هزار و ۹۶۹ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۴۸۱ هزار و ۴۲۷ معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، شبندر، فملی، شتران، فارس، ومعادن، همراه و نوری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فخور، خودرو، خساپا، وتجارت و خگستر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۰۹ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۱۰ هزار و ۱۸۳ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، وسپهر، مارون، شاوان، دماوند، خدیزل و کزغال بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، کگهر، هرمز و غصینو نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای آریا، وسپهر، کرمان، فرابورس، گدنا، تجلی و زاگرس نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۵۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زمان خرید خساپا خودرو وتجارت بود امروز شستا هم که قیمتش عالیه

  • ناشناس

    ضمن تشکر از سایت تجارت نیوز عجب کارشناسانی که روز مثبت پیش بینی فردایی را مثبت اعلام میکنند وروز منفی نیز پیش بینی فردایی رامنفی مستنداین مطلب پیش بینی امروز بازار توسط کارشناس مصاحبه کننده در سایت درروز گذشته که امروز بازار رامنفی پیش بینی کرده بود دایم هم حرف از اصلاح میزنن ادم رابه شک میندازن اگر نشر هم ندادی اصل خود شما مسولان سایت هستید که از موضوع مطلع میشوید اگر هم نشر دادید تشکر مجدد!

  • ناشناس

    درسته امروز اندکی مثبت داشتیم ولی از شنبه طبق روال هر هفته بازار به شدت افت خواهد کرد ولی روزهای بعد آن مثبت خواهد شد

  • ناشناس

    زمان خرید خساپا خودرو هنوز خیلی زوده

  • ناشناس

    سهام های کرمان و شستا عالیه . دوستان استفاده کنید