کد مطلب: ۷۱۴۱۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس روی مدار رشد قرار گرفت

بورس روی مدار رشد قرار گرفت

شاخص کل بورس تهران امروز نیز تفاوت چندانی با روزهای معاملاتی اخیر خود نداشت و توانست در حدود ۰٫۱ درصد مثبت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز روند صعودی به خود گرفت. شاخص کل بورس امروز با رشد هزار و ۴۵۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده ۳۷۷ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بازار تا لحظه تنظیم گزارش به هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان رسید و در حدود ۷۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه داشتیم. امروز ۳۳۷ نماد مثبت و ۳۰۰ نماد منفی در بازار سرمایه داشتیم.

امروز بیشترین ارزش معاملات به نمادهای شپنا، دانا، دی، وپست، کالا، خاور، غدشت و شبندر رسید. همچنین نمادهای فولاد، میدکو، فملی، کگل، مارون، بپاس، پارسان، شپنا، کچاد و شپدیس بیشترین ارزش بازار را ثبت کردند. از سوی دیگر بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها به نمادی وپست، زاگرس، کمنگنز، فولاد، وتوکا و کچاد رسید.

بورس مثبت شد!

در چند هفته اخیر شاخص کل بورس تهران روی مدار سرخ‌پوشی بود و نتوانسته بود بازدهی مثبت را ثبت کند. اما امروز شاخص توانست تا حدود زیادی سبز شود و در نهایت بازدهی روزانه شاخص کل بورس تهران سبز شد.

البته به عقیده کارشناسان این مثبت بودن نمی‌تواند در بلند مدت پایدار باشد. یعنی شرط مثبت شدن بازار ورود پول حقیقی است و تا زمانی که نقدینگی پر قدرت وارد بازار نشود نباید انتظار رشد ادامه‌دار شاخص را داشت.

نکته مهم اینجاست که امروز میزان خروج نقدینگی در بازار در مقایسه با روزهای اخیر کمی کمتر شده بود و این موضوع را می‌توان یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه به حساب آورد. یعنی اگر این خروج نقدینگی هر روز کمتر شود، میزان ورود پول نیز در مقابل افزایش می‌یابد و در نهایت بازار سرمایه مسیر خود را پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اکبر

    اگه حقوقی ها در قیمت صفر تابلو به سمت مثبت خرید و فروش کنند بازار صعودی می شود و نیازی هم به پول حقیقی ها نیست

  • ناشناس

    ورود نقدینگی به ارزش سهام بستگی دارد نه بورس دستوری که ازش سهم به شش سال قبل برگردد چه بسا به ده سال قبل برگردد کی تضمین کرده حتی به ارزش اوراق تبعی سه سال قبل هم بر نگشته جالبه عجب …..‌

  • ناشناس

    سلام چرا خبرهای شما مدتی است که عمق ندارد و فقط در حد اطلاع رسانی است؟ هیچ تحلیلی ندارد

  • ناشناس

    کی. کجا. برای چه. مگه میشه