کد مطلب: ۶۶۹۲۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند اصلاحی شاخص کل بورس

روند اصلاحی شاخص کل بورس

امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد شاخص کل بورس با افت بیش از هفت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز کاهش هفت هزار و ۶۱۷ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید.

کاهش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷ درصد کاهش داشت و به محدوده ۴۲۳ هزار و ۴۵۶ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۳۶۳ هزار و ۸۹۵ معامله به ارزش ۳۲ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، نوری، فولاد، شپنا، شپدیس، میدکو، شستا و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای حکشتی، بوعلی، کویر، بموتو و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس افت کرد

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با کاهش ۱۵۲ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۶ هزار ۳۹۴ معامله بود.

امروز نمادهای شگویا، زاگرس، دماوند، آریا، شاوان، فغدیر و بپاس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای دی، کوثر، فزر و صبا نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای دی، ددانا، کرمان، وکبهمن، فتوسا، شاوان و سمگا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۴۸ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۶۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها امروز در نمادهای وخاور، وآذر و فتوسا رقم خورد و بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها در نمادهای تاصیکو، تفارس و بپاس ثبت شد.

ارزش کل معاملات خرد بازار سرمایه نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید.

تالار سبزپوش

بورس تهران دیروز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ با تابلوهای سبز به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس با رشدی بالغ بر ۱۲۸۶ همراه شد و در محدوده یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحدی معاملات را به پایان رساند. شاخص هم‌وزن نیز به تبعیت از شاخص کل رشدی ۱۲۲۳ واحدی را تجربه کرد و در محدوده ۴۲۶ هزار واحد تثبیت شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خدا در هیچ کجای دنیا سابقه نداره که بازار بورس 24 ماه اصلاح داشته باشد

  • ناشناس

    خدالعنت کنه بورس که سرمایمو به فنا داد

  • کارشناس اقتصاد

    شاخص تابلوی تمام نمای اقتصادماست
    واقعن متاسفم که بااین همه پتانسیلی که داریم بواسطه سیاستهای پوپولیستی و باند بازی حاکم برکشورمون رشد شاخص بورس به رشد تورم با همان دلار وابسته می‌باشد ونه برپایه رشد تولید

  • مجید

    واقعا تا کی میخاید جلوی رشد بورس رو بکیرید تا کی میخاید پول و سرمغ مردم بدبخت رو بخورید دولت پول نداره میاد سرمایه مردم میخوره کجای دنیا شرکتها قیمت اجناسشون روزانه داره گرون میشه ولی فقط سهامدارهاش دارن ضرر میکنن مگه سهامدار صاحب اصلی اون شرکت نیست وس چرا باید سرمایش نصف بشه این چه شاخصیه که از یک میلیون تا یک میلیون و ششصد رسیده ولی هنوز سرمایه مردم نصف هست

  • ناشناس

    به خدا بدبختمون کردید ، هی با آب و تاب گفتید بازار سرمایه سهام بدبختی بعد ۲ سال هر کار میکنیم سربه سر نمیشیم ، شاخص بالا میره ضرر همونه ، شاخص پایین میاد ضرر با سرعت بیشتری زیاد میشه دیگه بریدیم 😔

  • مسعود

    چرا اینقدر مردم رو نا امید میکنید از زندگی
    بسکنید

  • ناشناس

    فقط شاخص بالاست قیمت سهما از زمان رییسی ۵۰ درصد ریزش داشتن

  • ناشناس

    خرید و فروش حقوقی باید حداقل ۵۰۰میلیون باشه، تا بورس درست بشه، وجدا بچاپ

  • رامین رادمهر

    به نظرم برای آدمای معمولی که ۸۰ درصد جامعه رو تشکیل میدن بورس میتونه بعنوان بهترین محل برای پس انداز باشه . بجای دلار و دلالی و ثبت نام خودرو و طلا و …
    مشارکت در بهبود اقتصاد کشور احساس خوبیست که در کنار پس انداز حس میکنم
    با این استدلالها از ۳ سال پیش وارد بورس شدم . حتی اگر ۸۰ درصد سرمایه از دست رفته ام ، بازگردد .. به نظر شما الان چه دیدگاهی نسبت به اقتصاد کشور ، حس وطن دوستی ، مسئولین کشورم و … دارم ؟
    با عقل من جور درنمیاد که چطور اینهمه افزایش هزینه ، افزایش قیمت در زمین و کالا و … چطور ممکنه قیمت سهام بورس که از همین بستر هست اینهمه ضرر بده ؟
    من در این سالها با تحمل سختی سعی کردم پس اندازی رو داشته باشم تا در زمان نیاز بتونم ازین پس انداز استفاده کنم . وقتی احساس عدم اعتماد و امنیت اقتصادی برای من کارمند اینطور تعریف بشه به نظر شما به کجا پناه میبرم ؟چطور ممکنه اعتماد برگرده ؟

  • ناشناس

    به خدایا با خداییم که تا الان صبر کردیم باید حقمون رو خودمون بگیریم خود خدا هم گفته پس سرمایه دارها باید از جا بلند شیم تا بیشتر به خودمون وخانوادهامون صدمه نخورده یا علی