کد مطلب: ۷۶۴۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۶ اسفند ۱۴۰۱ / شاخص مقاومت ۱.۷ میلیونی را شکست

پایان بورس امروز 6 اسفند 1401 / شاخص مقاومت 1.7 میلیونی را شکست

در جریان دادوستدهای بازار سرمایه، شاخص کل بالاخره امروز 6 اسفند 1401 مقاومت قدرتمند یک میلیون 700 هزار واحدی خود را شکست. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش پنج درصدی در ارتفاع یک میلیون و 738 هزار واحدی ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 82 هزار و 188 واحدی که معادل پنج درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون 738 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 4.5 درصدی به سطح 525 هزار و 633 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 17 میلیارد و 730 میلیون و ارزش معاملات را هشت هزار و 790 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 6 اسفند

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود هزار و 382 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 273 میلیارد دلار شد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 9 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 6 اسفند

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، انتخاب و شستا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

شپاکسا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، انرژی1 نیز با افت 10.81 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شستا، فولاد و پارسان تعلق گرفت. همچنین سهم‌های فماک، کاذر و غگلستا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای سخوز، وخاور و دلر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های زاگرس، ثشرق و هرمز رقم خورد. همچنین قاسم در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وکار بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.