خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۴۹۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز / فرار ۲ هزار میلیارد تومانی حقیقی‌ها شاخص کل را زمین زد

پایان بورس امروز / فرار 2 هزار میلیارد تومانی حقیقی‌ها شاخص کل را زمین زد

بازار سهام در دومین روز معاملاتی هفته جاری باز هم نتوانست روند خود را تغییر دهد و با شتاب بیشتری در مسیر نزولی راند. به این ترتیب شاخص کل بورس با ریزش 54 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 257 هزار واحد متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران معاملات امروز را هم در همان مسیر نزولی روز گذشته سپری کرد و با سرعت افزون‌تری در سراشیبی حرکت کرد. شاخص کل بورس تهران در اثر ریزش 54 هزار و 198 واحدی، معادل 2.34 درصد پایین رفت و در سطح دو میلیون و 257 هزار واحدی قرار گرفت.

امروز شاخص هم‌وزن هم تحرکات نزولی داشت و با سقوط 26 هزار و 389 واحدی، معادل 3.38 درصد کاهش یافت و تا سطح 754 هزار و 423 واحد عقب‌نشینی کرد.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب افت 2.28 درصدی، 2.79 درصدی و 1.7 درصدی را تجربه کردند. شاخص کل فرابورس هم امروز وضعیت بهتری نداشت و 737 واحد کاهش یافت تا در سطح 28 هزار و 304 واحد قرار گیرد.

ارزش معاملات بازار

امروز بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش 10 هزار و 555 میلیارد تومان بود. فرابورس هم معاملاتی به ارزش 26 هزار و 267 میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان تنها سه هزار و 262 میلیارد تومان مختص معاملات سهام بود.

امروز بازار سهام در مجموع، معاملاتی به ارزش 36 هزار و 822 میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان، 11 هزار و 560 میلیارد تومان، سهم معاملات خرد بود. حجم معاملات نیز امروز 18 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم بوده است.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز بازار سهام مجددا شاهد فرار حقیقی‌ها بود. در این روز بیش از دو هزار و 100 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی ثبت شد که نشان از بازگشت بی‌اعتمادی به بازار سهام دارد.

در حالی که در طول هفته گذشته به تدریج تراز ورود و خروج پول حقیقی مثبت شده بود اما طی سه روز معاملاتی اخیر، این مسیر معکوس شده و تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی شدت گرفته است.

کارشناسان بازار سهام بر این باورند که سیاست‌های اخیر دولت در حوزه تعیین نرخ تسعیر ارز برای صنایع پتروپالایشی و شایعات درباره اصلاح اجباری شاخص‌های بازار سهام در نیمه اردیبهشت‌ماه، اندک اعتماد احیاشده در این بازار را از بین برده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فردا و فرداها بدتر میشهوقتی دستوری ریزش صورت میگیرهباید هم منتظر چنین ریزشهایی باشیم

  • ناشناس

    جیگر مردم را کباب کردید ان شاالله که به خاک سیاه بنشینید کم کم داشت مردم بهتان اعتماد میکرد ند خاطره دو سال انتظار بعد مرداد ۹۹ داشت فراموش می شد که باز مردم را جیگر سوز کردید آه مظلوم ولتان نمی کند شماها حق زندگی آرام را از این مردم گرفتید آخه چقد حسرت چقد خون دل خوردن

  • ناشناس

    دولت اگروعدهایش درست بودچنین اتفاقی نمی افتاده تنهادولت بلکه جراحان اقتصادی

  • آزاد

    بورس ایران دیگه درست بشو نیست

  • یوسف

    یه پیشنهاد به سازمان بورس که مردم تو این بورس بدبخت نشن :هر شرکت که در بازارهای بورس هست بر اساس گزارش ماهانه ای که به سازمان بورس میده سهام شرکتش ارزش گزاری میشه که ممکنه از قیمت فعلی بالاتر یا کمتر باشه. و این قیمت سهام به مردم در سامانه کدال اعلام بشه که مثلا قیمت هر سهم بانک ملت که امروز ۳۱ اردیبهشت ۵۰۰ تومان بود تا آخر خرداد برابر با ۴۵۰ تومان اعلام میشه. اینجوری هیچ سهمی حبابی رشد نمیکنه و هیچ سهمی هم با کاهش ارزش سهام خودش حق سهامدار رو نمیخوره.نظر شما چیه دوستان ؟

  • ناشناس

    کجاست وعده هایت آقای دکتررییسی،3سال است مردم در این باتلاق گرفتارند،دریع ازکلامی یاسخنی،پاسخ مجلس راهم دادید،نرخ تسعیرارزبرای دولت به دلخواه است،هرطورکه دوست داردقیمت گزاری میکند،سرمایه به یغما رفته مردم هم کشک،فدای سردکترخاندوزی،دکترپرفسورفرزین،دکترپرفسور،،،،

  • ناشناس

    بلہ فقط اعتماد ایران را آباد میکند حتئ بورس وائ بہ روزئ کہ بگویند بی خدا باش ھر چہ خواھئ کن نہ اینکہ با خدا باش پادشاھئ کن اعتماد اعتماد

  • یا الله

    بنظر میرسد نه تنها اطمینان واعتماد ما مردم از مسؤولان بی مسؤولیت سلب شده بلکه به آنها هم دیگر اعتقادی نداریم

  • ناشناس

    درستش همینه هر چه در بورس بمونی سرمایه ات بیشتر نابود میشه هر چه زودتر بفروشی و فرار کنی ضررت کمتر است فقط ملک و مسکن بعد ارز و طلا .