کد مطلب: ۷۵۶۴۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / خروج پول همچنان ادامه دارد

پایان بورس امروز 12 بهمن 1401 / خروج پول همچنان ادامه دارد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه باز هم سهامداران شاهد خروج پول از این بازار بودند. به طوری که طی معاملات امروز 218 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار خارج شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 675 واحدی که معادل 0.04 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 0.31 درصدی به سطح 487 هزار و 535 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 9 میلیارد و 900 میلیون و ارزش معاملات را 4 هزار و 494 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 12 بهمن

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج ادامه دار پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 218 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 310 نماد سبز و 306 نماد منفی نمایان‌گر غلبه حداقلی خریداران در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 258 میلیارد دلار شد.

صف خرید و فروش

در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وساخت، خبنیان، وسالت، تپکو و گشان در این لیست به چشم می‌خورند. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای خاور، لازما، خفولا، عناب و حآفرین بود.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 12 بهمن

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، حآفرین و گدنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، حآفرین و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

پخش با افزایش 11.76 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وساخت نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های حآفرین، وبرق و فجر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های بالاس، کساوه و فجر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کیا، داسوه و غدیس خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ولانا، خفولا و ولراز رقم خورد. همچنین خچرخش در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد پارسیان بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.توخریدها اطلاعات کافی را نداریم لطفادرصورت امکان اموزش لازم دراین زمینه را خواهانیم.ممنون