خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۳۰۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان سرخ روز پرنوسان بورس / بازار فردا هم منفی است؟

پایان سرخ روز پرنوسان بورس / بازار فردا هم منفی است؟

شاخص کل بورس امروز با حدود ۳۰۰۰ واحد افت در کانال یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات باز هم افت داشت و فقط ۱۹۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز با ۲۹۷۱ واحد افت در کانال یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز باز هم افت داشت و فقط ۱۹۵۲ میلیارد تومان بود.

با وجود کلیت سرخ بازار، فراکاب، شیمیایی، بانک‌ها و خودرو از سایر گروه‌ها افت بیشتری داشتند. نمادهای نوری، فملی، تاپیکو و فخوز بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند. خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی همچنان برترین گروه‌های صنعتی بازار هستند.

کمند، شسینا و پالایش بیشترین ارزش معامله و شسینا، خودرو و خپارس بیشترین حجم معامله را داشتند.

در فرابورس نیز امروز شاهد افت شاخص کل بودیم. شاخص کل فرابورس امروز با ۶۵ واحد افت در نهایت در کانال ۱۸ هزارار و ۵۹۵ واحد به کار خود پایان داد. غصینو، زاگرس، آریا و سمگا بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل داشتند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار فردا گفت: حجم معاملات خرد در بازار حداقلی است و خروجی حقیقی‌ها همچنان ادامه دارد. کلیت بازار از نظر معاملات قدرت خرید در سطح‌های حداقلی است و سیگنالی برای بازگشت بازار فردا دیده نمی‌شود. بنابراین وضعیت بازار فردا نیز بر همین منوال ادامه خواهد یافت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من نمیدونم کار این عشقی از اون موقع تا الان که اومده چی بوده. یکی نیست برا من توضیح بده.

  • ناشناس

    ای خدا خسته شدیم???

  • ناشناس

    حدود سه سال پیش شاخص نزدیک به دویست هزار واحد بود ولی الان شاخص یک میلیون و چهارصد هزار واحد است یعنی رشدی ۷۰۰ درصدی یا ۷ برابری در فاصله کمتر از سه سال، یعنی از سال ۹۷ تاکنون شاخص سالیانه رشدی بیش از ۲۰۰ درصد یا دو برابر داشته و افرادی که از سال ۹۷ در بورس بوده اند هنوز در سود خوبی هستند، برای همین است که اکثر کارشناسان می گویند بورس برای سود خوب نگاه سه الی چهار ساله می خواهد.
    البته رفتار هیجانی مردم در اوایل سال ۹۹ تا مردادماه ۹۹ باعث ورود حجم بالای نقدینگی به بازار شد و شاخص را تا قله دو میلیون و دویست هزار واحد هم بالا برد (رشد کاذب ناشی از ورود نقدینگی زیاد) که اگر اکثریت، حداقل یک سال به بالا سهام داری می کردند و اجازه می دادند تا این حجم بالای نقدینگی توسط شرکت ها استفاده بهینه شود، این حباب نقدینگی به ارزش ذاتی تبدیل می شد و شاید شاهد ریزش مردادماه پارسال نبودیم ولی عده ای که در کف شاخص ۲۰۰، ۳۰۰ هزار واحد وارد شده بودند در اوج شاخص دو میلیون و دویست هزار واحد و در عرض کمتر از چند ماه با سودهای کلان چندین برابری خروج زدند و عده ای که در اوج شاخص وارد شده بودند دچار زیان ۷۰ تا ۸۰ درصدی شدند یعنی کاری که انجام شد سهام داری نبود.
    البته در بورس هیچ قانونی وجود ندارد که بتوان جلوی چنین افرادی را گرفت، خود این افراد باید سهام داری می کردند که متاسفانه نکردند.
    برادران سهام دار، گذشته دیگر گذشته ولی می تواند آینه عبرتی برای آینده باشد یعنی اگر می خواهیم بورسی داشته باشیم که هم شرکت ها رشد کنند و هم با رشد شرکت ها و افزایش ارزش سهامشان، اکثریت سهام داران به سود برسند باید سهام داری واقعی کرد، در حال حاضر جامعه سهام داری کشور مثل گذشته با ۵۰، ۱۰۰ هزار کد سهام داری اداره نمی شود بلکه چندین میلیون کد سهام داری داریم که اگر اکثریت سهام داری یک سال به بالا کنند تا شرکت ها از پول های ورودی استفاده بهینه ببرند، برای بورس فرصت است ولی اگر سهام داری فست فودی و فروش هیجانی کنیم تهدید است چون در این صورت شاخص حالت نوسانی فرسایشی ریزشی به خود می گیرد و پول های هوشمند را راهی سایر بازارها می کنیم و حجم و ارزش معاملات بورس کاهش یافته و بازار به رکود می رود.
    پس پویش سهام داری واقعی به راه بیاندازید یعنی چه با رشد شاخص و چه با ریزش شاخص، اکثریت سهام داری حداقل شش ماه تا یک سال به بالا کنید تا شاخص از حالت نوسانی فعلی خارج شده و به مسیر رشدش برگردد.
    الحمد ا… سوددهی و افزایش سرمایه شرکت ها نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته، سهام هم در کف قیمتی و ارزنده هستند پس از این به بعد اکثریت سهام داری واقعی کنید تا ان شاء ا… همگی از سود خوب شرکت ها و رشد سهامشان در پایان سال استفاده ببریم.

    • ناشناس

      سوال اینجاست که چرا درست نزدیک به ریزش بورش مسیولین وصدا وسیما مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس کردند انهاییکه بادید بلند مدت وبا نیت تقویت صنعت وتولید وارد بورس شدند قسمت اعظم سرمایه اشان را از دست دادند اخر خدا را خوش میاد با دار وندار مردم اینگونه بازی کنند

  • مرید الحق

    چیزی از دستم بر نمیاد غیر از این :خدایا حق سهامداران غارت شده از دعوت کنندگان وغارت کنندگان بورس را بگیر آمین یا رب العالمیییییییییییییییییییییین

  • ناشناس

    این سوال من از اقایان روحانیه توضیح بدن سرمایه گذاری در بور س حرامه یا حلال اگه حلاله چرا بی تفاوت هستند نسبت به زیان سهامدارها واگه حرامه باز هم علنی بگن شاید همین حرام بودنشه که اینقدر زیان میکنیم

  • ناشناس

    په نه په فکر کردی بازار فردا سبز سیدیه .

  • ناشناس

    لعنت به همه مسئولین که میدونستن بورس ظرفیت نداره و در آینده ریزش میکنه ولی با اینحال یادمون نرفته که تو صدا و سیما شبانه روز مردم رو تشویق و ترغیب میکردن که وارد بورس بشن معلومه که از اول بورس یه بازی بوده برای دزدیدن سرمایه ملت

  • اکرم

    خدایا اگه هستی پس کجایی چرا باعث بانی بدبختی های مردم راحت زندگی میکنن دارم دیوونه میشم تمام سرمایه کارگری تو خونه های مردم نیست نابود شد ??

  • ناشناس

    از پنجاه میلیون ایرانی تو روز روشن دزدی شده جلو چشم دنیا هیچکس هم نیست که رسیدگی کنه

  • ناشناس

    هر وقت گفتن منفی بدونین مثبت میشه و هر وقت گفتن مثبت بدونین منفیه . این سیاست لو رفته این غارتگرانه