کد مطلب: ۶۰۴۸۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان سبز بورس در هفته سوم آذر/ ارزش معاملات همچنان پایین است

پایان سبز بورس در هفته سوم آذر/ ارزش معاملات همچنان پایین است

بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد ۱۱ هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود سه هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد ۱۱ هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود. شاخص کل بورس امروز با ۰٫۸۵ درصد رشد در کانال یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۶۸ درصد رشد داشت.

امروز نمادهای خساپا و خودرو پس از یک ماه تعلیق و همزمان با افزایش قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی بازگشایی شدند. نمادهای فملی، فولاد، خودرو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند. با اینکه خودرو در ساعات پایانی بازار بازگشایی شد اما به همراه دو نماد فملی و شستا جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار سرمایه امروز بود.

خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی بازار سهام امروز شدند. پالایش، خودرو و کمند بیشترین ارزش معامله و خودرو، خبهمن و خگستر بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۳ واحد رشد وارد کانال ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد شد و نمادهای زاگرس، شگویا و سمگا بیشترین تاثیر را در شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

برزو حق‌شناس کارشناس بازار سهام، گفت: افزایش نرخ‌هایی که امروز برای خودرویی‌ها صورت گرفته زیاد راضی‌کننده نیست. این افزایش نرخ‌ها بر اساس قانون هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود و بحث آزادسازی قیمت خودرو علی‌رغم اینکه در شعارها بود هنوز اعمال نشده است. این افزایش قیمت‌ها برای جبران ضرر خودروسازان کافی نیست.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت پایین بودن حجم معاملات فروشنده نداشتن سهام توی این قیمتها هست. خریدار هم ترس داره فعلا که بالا بخره. منتظر رشد بورس باشیم

    • ناشناس

      باسلام شپنا امروز عین گفته شمابود هیچ کس نمیخواست بخره فقط حقوقی به زور با مثبت میفروخت

  • جعفرح

    دولت کمبود بوجه خود را از بورس تامین میکند سرمایه گذاری توی بورس مساوی رفتن پول توی جیب دولت دزد

  • ناشناس

    حتما بورس صعود میکنه خیلی خوب تا آخر سال
    تجارت نیوز هم پشت هم تیتر بزن و فاز منفی بده کنار خبر مثبت هم
    دلال بودنت تو دلار خیلی مشخص هست تجارت عزیز
    بورس هم یکم کاش تحویل میگرفتید

  • ناشناس

    اگر میبینید بازار سبز هست به این معنی است که حقوقی ها و … که چند روزی با کد حقیقی و حقوقی با شگرف و ترفند خاص خود اقدام به خرید نموده بودند (البته این سری آهسته آهسته خریدند تا ما متوجه نشویم چگونه جیب ما را می زنند) حالا که جیب مارا خالی کردند امروز نوبت آن شد تا شروع به فروش سهام با کد حقیقی وحقوقی والبته با افزایش سهم بنمایند. به احتمال قوی شنبه هم (که این بنده های خدا تا دیروز در همین تجارت نیوز هجوم آورده بودند و گریه زاری می کردند) بازار را سبز نگه میدارند تا سهم هایشان را به فروش برسانند . دارایکم این خط مشی را برای حقوقی ها تعیین میکند .اگر من اشتباه میکنم راهنمایی بفرمایید .

    • ناشناس

      برادر محترم
      دولت منابع درآمدی زیادی دارد و بودجه اش را از این منابع تامین می کند و نیازی ندارد دست در جیب سهام داران کند فروش اوراق هم قانون بورس در تمام دنیا است و توسط تمام دولت ها در تمام دنیا صورت می گیرد و همان طور که رئیس سازمان بورس گفته اند فروش اوراق منطبق بر کشش بازار صورت می گیرد هم چنین وزیر محترم اقتصاد گفته اند که سود اوراق نسبت به سال قبل افزایش چندانی نداشته تا کمک حالی برای سهام داران متضرر باشد درست نیست که چون در اوج شاخص وارد شدید و ضرر کردید و در زمانی که عده زیادی پول های خود را با سود چندین برابری برداشتند تنها نظاره گر بودید و حد ضرر را رعایت نکردید الان هم سم پاشی کنید و با کامنت های این چنینی پول های هوشمند را فراری دهید.
      هر چند که تکنیکال های حرفه ای بازار چون اصول معامله گری را بلد هستند به چنین کامنت هایی توجه نمی کنند و همین الان هم دارند از بازار سود می برند شما هم به جای چنین کامنت هایی اطلاعات بورسی خود را از نظر تکنیکال و بنیادین بالا ببر تا به سود برسی.

  • ناشناس

    در کل بورس هفته را متعادل با گرایش مثبت به پایان رساند که خوب بود.
    بورس تحت تاثیر مولفه های مختلفی از جمله قیمت جهانی نفت و فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، کامودیتی محورها، بیماری کرونا و تاثیر سوء آن بر اقتصاد جهانی، رفتار سهام داران شرکت ها و…. نوسان می کند و این نوسان جزء ذات بازار است، حال افرادی که بروز هستند در این بازار پر ریسک سود خوبی می برند و افرادی که دیمی وار وارد بازار می شوند و رفتارهای هیجانی انجام می دهند ضرر می کنند که یک چیز طبیعی است و این قانون مختص بورس ما نیست بلکه در تمام دنیا قانون همین است.
    متاسفانه یکی از علل ریزش بورس طی چند ماه اخیر فروش هیجانی حقیقی ها بود که خودشان هم باید بپذیرند، طبق گزارش کارشناسان تنها در طی حدود ده روز اخیر حقیقی ها نزدیک به سه هزار میلیارد نقدینگی از بورس خارج کرده اند و بعد انتظار رشد شاخص را دارند!!!!!!!
    شرکت ها همان شرکت های دیروز هستند و از نظر سوددهی و افزایش سرمایه نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته اند پس اگر سهام داران هم فروش هیجانی و سهام داری کوتاه مدت را کنار بگذارند بورس به دوران رشدش برمی گردد، البته خدا را شکر این فشار فروش تا حدود زیادی کاهش یافته که می تواند خبر خوبی برای بازار باشد.
    برادران سهام دار، به نظر می رسد تنها راه حل خروج بورس از حالت نوسانی فعلی، سهام داری واقعی در بین اکثریت جامعه سهام داری است (یک سال به بالا و برای سود خوب سه الی چهار ساله).
    جامعه سهام داری کشور مثل گذشته کوچک نیست و میلیونی شده و رفتار سهام داران در ریزش – صعود و حرکت نوسانی آن نقش مهمی دارد.
    امروز دیگر بورس رشد خوبی داشت پس گلایه نکنید و به جای گذاشتن کامنت گلایه، سواد بورسی خود را بالا ببرید و در زمان مناسب ورود کنید و حد ضرر را رعایت کنید ان شاء ا… که پرسود باشید.

  • ناشناس

    از تجارت نیوز که تنها مرجعیه که حرف دل مردم رو منتشر میکنه صمیمانه تشکر می کنم .