کد مطلب: ۴۶۲۵۷۵

گزارش پایان بورس سه‌شنبه ۲۴ تیرماه

صعود بورس به کمک نمادهای بزرگ / شاخص هم‌وزن باز هم منفی شد

صعود بورس به کمک نمادهای بزرگ / شاخص هم‌وزن باز هم منفی شد

در پایان معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه شاخص کل اگر چه رشدی ۲۲ هزار واحدی داشت، اما شاخص کل هم‌وزن افتی ۱۵۱۴ واحدی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشدی ۲۲ هزار واحدی به قله یک میلیون و ۸۴۴ هزار واحدی رسید. این در حالی بود که امروز نیز شاخص کل هم‌وزن نسبت به روز گذشته ۱۵۱۴ واحد افت داشت.

1 1 14

معاملات امروز بازار سهام در حالی به اتمام رسید که علاوه بر اختلال و کندی روند معاملات، برخی از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز نظیر شپنا، شستا، خودرو و خساپا پس از پایان معاملات عادی بورس انجام شد و همین موضوع موجب اعتراض بسیاری از معامله‌گران شد.

1 2 11

در جریان معاملات امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار سهم معامله انجام شد که طی آن بیش از ۱۰ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. در این میان سه نماد فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۶۱۰۹ و ۵۶۵۷ و ۴۷۳۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در معاملات فرابورس نیز سه نماد مارون، شگویا و کگهر بیشترین تاثیر را بر شاخص این بازار داشتند. ارزش بازار فرابورس نیز بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بود.

در جریان معاملات امروز بیش از ۵۰ درصد نمادها در محدوده منفی معامله شدند و بیش از ۱۳۰ نماد نیز به دلایل مختلف متوقف بودند که همین موضوع موجب کاهش تعداد معاملات نسبت به روزهای گذشته شده بود.

2 1 7

در پایان معاملات امروز سه گروه فلزات اساسی، مواد شیمیایی و بانکها بالای ۲ هزار میلیارد تومان معامله شدند و در میان نمادها نیز فملی، شستا و پارسان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین امروز عرضه اولیه «رافزا» در فرابورس انجام شده که مهلت ثبت سفارش تا ساعت ۱۷ اعلام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز عملا سه روزه که بازار تو اصلاحه و سهام شاخص ساز بقدری قوی ظاهر شدن که این اصلاح بدون افت شاخص کل در حال وقوع است. به هر حال اصلاح جز طبیعت بازاره و باید صبور بود. ممکنه فردا هم اصلاح باشه ولی صف فروش بسیاری از سهم‌ها در حال جمع شدن هستن و به امید خدا از شنبه بورس روی خوشش رو نشون میده
    صبر….

  • کارا

    شرکت های بزرگ مثل شستا و شپنا چون دولت پشتشونه نمیزاره منفی بشه ن،
    اما شرکت های کوچیک باید تاوانشو بدن،
    این انصاف نیست با رانت و فساد این نماد ها را تو صف خرید نگه دارن که وانمود کنن بورس وضعش خوبه

  • ناشناس

    چرا فروی منفی میخوره در صورتی که روی تو دنیا گرون شده

  • قاسمی

    سلام : روز گذشته درخواست خرید آفلاین سهام وتجارت با واریز مبلغ دویست میلیون ریال به حساب کارگزاری آگاه و تعیین سقف قیمتی 3950 ریال و تاریخ اعتبار تا بیست و ششم را داشتم و امروز قیمت هر سهم تجارت 3930 ریال بود اما برای من سهمی خریداری نشده و وضعیت درخواست(در جریان) می‌باشد. دوستان گرامی راهنمایی بفرمایید.

  • ناشناس

    پیگیر بازگشایی پترول باشید
    مدیرش چرا شفاف سازی نمیکنه
    دیگه خون سهامدارها به جوش اومده