خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۷۹۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقاومت شاخص کل برای حفظ کانال ۱٫۴ میلیون واحدی / ارزش معاملات بورس کاهش یافت

مقاومت شاخص کل برای حفظ کانال ۱٫۴ میلیون واحدی / ارزش معاملات بورس کاهش یافت

شاخص کل بورس در آخرین روز از هفته چهارم آبان ماه با ۰٫۱۵ درصد رشد سبز ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس دوهزار و ۱۵۵ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب ۰٫۱۵ و ۰٫۷۳ درصد رشد را ثبت کردند.

سبقت رشد شاخص هم‌وزن از کل نشان‌دهنده روز خوب سهم‌های کوچک بازار است. البته که حجم نقدینگی در بازار همچنان پایین است و ارزش معاملات امروز چهار هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته نیز رشد اندکی داشته است.

شفن و شستا بیشترین تاثیر مثبت و فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی در بازار امروز را داشتند. پترول، بورس و شستا امروز پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار سرمایه بودند.

همچنین گروه‌های شیمیایی، خودرو و بازارهای مالی برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بودند. پالایش، کمند و بورس بیشترین ارزش معامله و خبهمن، پترول و خگستر بیشترین حجم معاملات را در آخرین روز از این هفته داشتند.

در روز سبز بورس اما فرابوس منفی بود. شاخص کل فرابورس امروز با ریزش چهار واحدی در کانال ۲۰ هزار و ۲۴۸ واحد قرار گرفت. نمادهای بپاس و زاگرس بیشترین تاثیر منفی و سمگا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابوذرس داشتند.

روند مثبت می‌ماند

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سهام گفت: روند بازار امروز ناشی از کاش تب و تاب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و اصلاح قیمت‌ها برای نوسان‌گیری است و از ابتدا تا انتهای بازار شاهد افزایش تقاضا بودیم. همینطور هفته آتی نیز انتظار داریم روند معاملات مثبت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جز تیتر زدن مقرضانه چیزی بلدید؟ حالا که مثبت شده زده سعی کرد خودشو نگه داره با اینکه ارزش معاملات پایین
    درسته پایین بود ولی از اینکه شما دلال هستید چیزی کم نمیکنه

  • ناشناس

    شستا از اول تا آخر مثبت بود در آخرین ثانیه منفی این کار حکایت از عملکردی دارد که اکثر مشتریان میفهمند بهتر از اینست بورس چند ماهی تعطیل شود چون قادر به مدیریت مالی نیست

  • علی

    کاربر محترم نماد مدیر کار تو صحیح نبود اینقدر با اعصاب مردم کار نکن اگر اعتقاد داری که نداری لیاقت اون کار را نداری امانتدار نیستی.

  • ناشناس

    تجارت نیوز، چرا ارزش معاملات پایین آمده؟؟؟؟؟
    چون شاخص مدتی است حالت نوسانی (الاکلنگی) به خود گرفته.
    چرا شاخص حالت الاکلنگی به خود گرفته؟؟؟؟؟؟
    چون علاوه بر فروش اوراق به نظر می رسد سرمایه گذاران هم ترسیده شده اند و سهام داری کوتاه مدت اختیار کرده اند تا شاخص ۱۰۰ هزار واحد رشد می کند، عده ای زیادی از ترس ریزش مجدد شاخص وارد صف فروش می شوند و شاخص برمی گردد سر جای اولش و با این شرایط پول های هوشمند هم در ورود احتیاط می کنند و ممکن است به سوی سایر بازارها (مسکن و طلا و دلار و …) بروند و ارزش معاملات پایین تر بیاید و سهام قفل در صف فروش شوند.
    راحل آن چیست؟ کارشناسانتان توضیح دهند.

  • ناشناس

    اون اقاطوری به اقتصادوبازارهای مالی ریدکه عمرااین بتونه ریدنش راپاک کنه.خودشم ازبوی ریدن اون گیج شده داره بدترمیکنه اقتصادوبازارهای مالی بالاخص بورس .

  • ناشناس

    اون قبلیه ریدبه این اقتصادوبورس اینهم نمیتونه ریدن اون راپاک کنه داره دست میاره توش،بدترش میکنه

    • عبدالله

      ادب مرد به ز دولت اوست!

  • ناشناس

    سلام از انعکاس منصفانه و بدون کم کاست تجارت نیوز متشکرم خدا خیرتان دهدبنده به شخصه نوکرتم

  • ناشناس

    با تقدیم واحترامات ادب سلام صبح اول هفته کاری آقا یان ریاست بانک مرکزی و ریاست محترم اقتصاد و ریاست محترم بورس بیزحمت لطفا عنایت فرمایید قانون جدید خرید آنلاین را بطور کامل کلی از صحنه روزگار انشالله حذف کنید انشالله قانون فوق الذکر حذف کنید وقانون روال قبل یعنی در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله وسهامداران خرد ازمساعدت شما مسئولان مربوطه فوق الذکر خوشحال وخرسند باشند قانون روال قبل یعنی در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک فعالیت می‌کند با تشکر فراوان سهامداران خرد