کد مطلب: ۶۱۷۳۷۸

ادامه ریزش شاخص کل/ بورس مکان امن سرمایه‌گذاری است؟

ادامه ریزش شاخص کل/ بورس مکان امن سرمایه‌گذاری است؟

شاخص کل بورس امروز نیز پس از افت ۱۱ هزار و ۶۸۴ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد شد. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز امروز تنها حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز نیز پس از افت ۱۱ هزار و ۶۸۴ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد شد. علاوه بر افت ۰٫۸۸ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز ۱٫۰۶ درصد افت داشت. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز امروز تنها حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود.

شپدیس، فملی، پارسان و کچاد بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس را ثبت کردند. با وجود فشار فروش در اغلب گروه‌های بورسی، از فشار فروش در برخی از نمادهای خودرویی‌ در انتهای بازار کاسته شد.

برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. بیشترین ارزش معاملات نیز برای کمند، پالایش و خودرو و بیشترین حجم معامله برای نمادهای خودرو، خگستر و خساپا ثبت شد.

علاوه بر این شاخص کل فرابورس که روز گذشته کانال ۱۸ هزار واحد را از دست داد، امروز نیز با ریزش ۱۱۷ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار و ۸۷۱ واحد شد. بپاس، فرابورس، زاگرس و سمگا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: بورس به شدت تهی از فروشنده شده است ولی از طرف دیگر خریدار هم نیست. بازار در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و خریدار منتظر اخبار برجام و بودجه است.

وی ادامه داد: برای بازار روزهای خوشی پیش‌بینی می‌کنم و به نظرم بورس به محل امنی برای سرمایه‌گذاری رسیده است. جای ریزش بیشتر وجود ندارد و به کف‌های مطمئنی در سهام رسیده است.

حق‌شناس عنوان کرد: احتمال می‌دهم دوشنبه و سه‌شنبه خریداران بیشتر خواهند شد و وضعیت بهتری خواهیم داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بخر بفروش نه یه بار بلکه هر روز

  • ناشناس

    خیلی اشتباه کردم چون من باعث شدم چند نفر هم سرمایه گذاری کنن تو بورس و الان موقعی که میبینمشون واقعا شرمنده میشم خدا باعث و بانییشو نبخشه که نابودمون کرد من که حتی به پولم هم برسم تازه پنجاه درصد هم سود کنم باز هم نمیبخشم چون اون استرس های که کشیدیم چطور جبران میشه.دیگه حتی اسم بورس رو هم نمیارم و احتمالا با همین ضرر خارج بشم.

  • ناشناس

    سلام بنده یه شخص عادی هستم که یکسال پولم توبورس هرروزدارم بورس روچک میکنم دقیقاتایه جایی رشدمیدن بعدن بازریزش …بازیه چندروزمثبت بازریزش مثل یه چرخ الاکلنگ…دقیقامشخص هست عمدی نمیخوان بذارن رشدکنه یه نقطه انتهاوابتداگذاشتن این وسط هی میادپایین هی میرس به انتهابازمیرزه من ادم عادی متوجه شدم کاملابازاردستوری ونمیخوان رشدکن

    • علی

      سلام یک راه کار بسیار عالی برایت دارم البته شرط داره

  • ناشناس

    تا برجام درست بشه دیگه چیزی از بورس نمونده

  • محمودرضا

    خدارو شکر پولامو به موقع کشیدم بیرون وگرنه به فنا رفته بود

  • ناشناس

    خدایا من بیمار بودم مشکل روحیم سر بورس بد تر شد کی جواب دلم میده

  • مهدی

    بله مکان امن برای سرمایه گذاریست میگی نه امتحان کن امروز بخر فردا با ۵ درصد ضررر بفروش چون قطعن صف فروش است ….. بشکند دستم بشکند ددستم که رفتم پای صندوق کذاییی بورسسسس

  • ناشناس

    چطور این کارشناس میگه جای خوبی برای سرمایه گذاری است

  • ناشناس

    سهام دار که ما باشیم چه کسی از ما حمایت میکنه دو سال پیش همه مردم را به بورس دعوت کردن آقای ریسی برای شروع انتخابات از سازمان بورس دیدن کرد وقول داد از بورس حمایت کنه ما سهام دارن نمی دونیم مشکلات خود را به کی بگیم بعضی از سهم های من 70 در صد ضرر هستند

  • ناشناس

    خود این کارشناس پولش را در این شرایط تو بورس سرمایه گذاری میکنه